Az index.hu információi szerint az RM International Zrt.-ből, a China Tiejiuju Engineering &Construction Kft.-ből és a China Railway Electrification Engineering Group Kft.-ből álló konzorcium nyerte el a méregdrága belgrádi vasútépítést. A 160 kilométeres vasútvonalat a tervek szerint 750 milliárd forintból újítanák föl, ezzel ez lesz Magyarország eddigi legnagyobb vasúti beruházása.
Kína „testre szabott” hitelt nyújt olyan projektekre, amelyeket kínai vállalatok kiviteleznek. A kínai Eximbank-hitelből épülő vasútvonal a pireuszi teherkikötőt Nyugat-Európával összekötő vasúti folyosó részét képezi majd.
Leginkább kukacoskodásnak tűnik a kérdés, hogy vajon milyen vonat és hogyan fog közlekedni a balkáni útvonalon, Belgrád és a pireuszi kikötő között? A kormány szerint Magyarország leginkább a megnövekedett kínai áruforgalomnak köszönhető extra vámbevételekre tesz szert, ám az ugyancsak kukacoskodó Index korábbi számítása szerint úgy 130 évbe telhet, mire megtérül a beruházás… Unokáink talán látni fogják.
Bővebben a gigaprojektről ITT olvashat. De pillantsunk vissza a nagy beruházás vicces belgrádi kezdetéhez.