Kizárólag időpont-foglalással történik az ügyintézés a kormányhivatali ügyfélszolgálatokon, az elkészült okmányokat postán kézbesítik, nem közlekednek a mobilizált kormányablakok – ezeket tartalmazza a kormányhivatal közleménye.

A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében március 18-tól csak előzetes időpont-foglalással érkező ügyfeleket fogadnak a kormányablakok, okmányirodák és minden egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálat. A mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok (KAB buszok) ügyfélfogadása határozatlan ideig szünetel az egész országban, így Veszprém megyében is. Ha elfelejtette az elektronikus ügyintézéshez szükséges ügyfélkapu azonosítóját, az ingyenesen hívható kormányzati ügyfélvonal (1818) munkatársai segítenek.

A világméretű koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzet keretében a kormány újabb intézkedéseket vezetett be. Az ügyfelek és az ügyintézők védelme érdekében a kormányablakokban és az okmányirodákban nincs lehetőség sorszámot húzni, az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges. Időpontot foglalni ügyfélkapu-azonosítóval ezen az oldalon, illetve ügyfélkapu regisztrációval nem rendelkező ügyfeleinknek a 1818-as éjjel-nappal ingyenesen hívható telefonszámon lehet. A kormányhivatalok és járási hivatalok további ügyfélszolgálatain szintén csak előzetes időpont-egyeztetéssel fogadják az ügyfeleket; az időpont-foglalási lehetőségekről ezen az oldalon tájékozódhatnak.

A mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok (kormányablak buszok) ügyfélfogadását átmenetileg felfüggesztették.

Az elkészült okmányok személyes átvételére az ügyfélszolgálatokon nincs lehetőség, a kormányhivatalok és járási (fővárosi kerületi) hivatalok által kiállított hivatalos okmányokat – a korábban tett rendelkezéstől függetlenül – kizárólag postai úton kézbesítik.

A kormányhivatalok, járási hivatalok ügyfélszolgálatain korlátozhatják az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számát.

A NAV 2,8 millió adózó személyi jövedelemadó bevallását készítette el, amit az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elektronikusan is véglegesíthetnek. Sokan azonban elfelejtik az ügyfélkapus felhasználónevüket és jelszavukat, amit eddig csak személyesen a kormányablakokban lehetett megismerni. A személyes találkozások számának csökkentése érdekében az elfelejtett ügyfélkapu azonosító esetén nincs szükség személyes ügyintézésre, azt az ingyenesen hívható 1818-as kormányzati ügyfélvonalon keresztül is megismerhetik az ügyfelek.

Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre.

Továbbra is kérjük, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, ehelyett válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket, és telefonon kérjenek tájékoztatást! Kérjük az ügyfeleket, hogy amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, az ügyféltéren kívül, lehetőség szerint egymástól legalább 1,5–2 méter távolságot tartva várakozzanak!

Veszprém Megyei Kormányhivatal

Hozzászólások

hozzászólás