A leginkább magánszemélyeket célzó mobilos adathalász támadások elterjedése a koronavírus-járvány következtében népszerűvé vált otthoni munkavégzést követően futott fel. Ma már nem lehet éles határt húzni a munka, illetve a szórakozás és szabadidő között, ha mobilhasználatról van szó. A járvány csupán felgyorsította ezt, mivel sok ember otthonról kezdett dolgozni, így a munkahelyi e-mailek eléréséhez használt telefon ma már ugyanaz, mint amit a Facebook görgetésére vagy online böngészésre használunk.
A telefonos applikációk tevékenységének nyomon követése alapvetően nem ördögtől való módszer, és szó sincs adathalászatról. Az applikációkat fejlesztő vállalatok célja a más alkalmazásokban végzett tevékenység monitorozásával, hogy még célzottabb és személyre szabott hirdetéseket tudjanak felhasználóiknak megjeleníteni akár a saját weboldalon vagy applikáción kívül és belül, valamint mérhessék a hirdetésekkel kapcsolatos tevékenységünket. Ma a legnagyobb érték, amelyekre egy vállalat szert tehet, az ügyféladatok, így a cégek érdeke, hogy megoszthassák az információinkat akár adatbrókerekkel is. Az applikációk tevékenységének nyomon követése ma már a felhasználók tudtával történik, mivel az Apple az iOS 14 verzió megjelentetése óta megköveteli a fejlesztőktől, hogy az applikáció engedélyt kérjen a felhasználótól, mielőtt követni kezdi tevékenységét az alkalmazáson vagy weboldalon kívül.
Ha engedélyt adunk egy applikációnak, hogy kövesse a saját és harmadik felek alkalmazásaiban történő tevékenységünket, akkor a következő felhasználói adatokkal szolgálhatunk. Egyrészt hozzáférést engedünk a felhasználói azonosítóhoz és eszközazonosítóhoz, azaz hogy milyen eszközről – telefon, tablet vagy PC – használjuk az alkalmazást és mi a típusa. Emellett az eszközünk aktuális hirdetési azonosítója is nyilvánvalóvá válik, illetve a nevünket, e-mail-címünket vagy egyéb, általunk megadott személyes adatot – például kapcsolati státuszt – is elérhetővé tesszük az adott applikáció számára. Az így rendelkezésre álló ügyféladatok egyesítve lesznek a más eszközeinkről és a harmadik felek által – alkalmazásokban vagy weboldalon – gyűjtött információkkal, létrehozva egy anonim, mégis személyes hirdetési preferenciaprofilt.
Sajnos manapság több hír kering arról, hogy a tech. óriások – mint a Meta vagy a Google – céltalanul és a hirdetések szempontjából nem releváns információkat gyűjtenek a felhasználókról. A felháborodás a legtöbb esetben jogtalan: mindenki, aki regisztrál egy weboldalon vagy applikáción keresztül, első lépésként elfogadja az adatkezelési tájékoztatót, amelyben minden szükséges információ rendelkezésére áll az adatgyűjtésről. Ám, ha tudatosan figyelünk arra, hogy mikor és milyen személyes adatot osztunk meg magunkról a digitális platformokon, akkor semmilyen hátrányát nem érezhetjük majd az online adatgyűjtésnek.
Forrás: Rackhost.hu
Nem túl vidám, de azért izgalmas éven vagyunk túl, minden (ál)szerénységet nélkülözve, kiváló cikkek sokaságán…
A 12 éves, alsóörsi Érdi Ferenc Vince nyerte a pezsgődugó-kilövő versenyt. Kölyökpezsgővel. Sarkunkban az új…
Ádáz ellenségek voltunk, hónapokig háborúztunk. Nagyra becsültem a találékonyságát, az intelligenciáját, a túlélési technológiái elkápráztattak.…
Amíg a december vége a kormányközeli médiában arról szólt, hogy az előnyös adóváltozásoknak köszönhetően mennyivel…
Mi lesz a Veszprémbe tervezett gyermekkórház épületének sorsa? – tette fel az írásbeli kérdést dr.…
Információs rendszer vagy adat megsértése bűntett elkövetésének gyanúja miatt indított nyomozást a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság…