Gigantikus kerékpártemetők festői fotóit közölte a Qubit. Vadonatúj dizájnos kétkerekűek ezrei a kínai közbicikli-rendszer áldozatai. Eredetileg ezeket a lakosság megosztva használhatná, csakhogy mára csökkent a biciklizési kedvük. A kínai nagyvárosok évtizedekkel ezelőtt is híresek voltak a biciklikkel telített utakról.
A technológiai fejlődés, az okostelefon-vezérelt megoldások a kerékpáros közlekedést sem kerülték el: az utóbbi néhány évben körülbelül 60 különböző cég összesen 16–18 millió kerékpárt eresztett Peking utcáira, hogy közbringa-rendszer formájában megosztva használják őket a lakosok. Csak épp dokkolóállomásokat, sőt egyszerű tárolókat sem építettek nekik. Pekingben 2,4 millió biciklit használ 11 millió regisztrált felhasználó, vagyis gyakorlatilag a város lakosságának a fele. Összehasonlításképp: a közel 9 millió lakosú London 16 500 közbringával rendelkezik, az elővárosaival együtt több mint 10 milliós Párizs pedig 21 ezerrel.
A kínai közösségibicikli-szolgáltató óriáscég gyakorlatilag küldetéstudatból gyártja az autókkal túlzsúfolt utcákon feltűnő színes kerékpárokat, melyeket a lakosság szinte vagy akár ténylegesen ingyen használhat. A bedőlt vállalkozások után hátramaradt kerékpárok gigantikus biciklitemetőket eredményeztek.
A teljes cikk és a fotók itt.
Nem túl vidám, de azért izgalmas éven vagyunk túl, minden (ál)szerénységet nélkülözve, kiváló cikkek sokaságán…
A 12 éves, alsóörsi Érdi Ferenc Vince nyerte a pezsgődugó-kilövő versenyt. Kölyökpezsgővel. Sarkunkban az új…
Ádáz ellenségek voltunk, hónapokig háborúztunk. Nagyra becsültem a találékonyságát, az intelligenciáját, a túlélési technológiái elkápráztattak.…
Amíg a december vége a kormányközeli médiában arról szólt, hogy az előnyös adóváltozásoknak köszönhetően mennyivel…
Mi lesz a Veszprémbe tervezett gyermekkórház épületének sorsa? – tette fel az írásbeli kérdést dr.…
Információs rendszer vagy adat megsértése bűntett elkövetésének gyanúja miatt indított nyomozást a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság…