Úgy 23 évvel ezelőtt, amikor új otthont építettünk, nem volt kérdés a televízió-szolgáltató választása, mert még akkor sem váltottunk, amikor lett volna választási lehetőségünk. Nálunk a UPC volt a nyerő.
Jött az internet-szolgáltatás, majd a digitális televízió, a vezetékes telefon. Vélt vagy valós kedvezmények fejében kétévenként hosszabbítgattuk a hűségidőnket.
Most hogy lejár, 23 év után első alkalommal merült fel a családban a kérdés: nem kellene mégis váltani? Nézzük, miért is!
Aki márt megkísérelt hibát telefonon bejelenteni, szolgáltatást módosítani, vagy csak simán érdeklődni, az tudja, miről beszélek. Úgy tűnik, a bonyolult automata menü egyetlen célja az ügyfél eltérítése: amíg bolyong a felkínált lehetőségek között, nem tesz fel komplikált kérdéseket. Ha netán sikerül úgy megbökni a telefont, hogy élő embert is bekapcsol a rendszerbe, akkor ujjonghatunk, mert a harmadik vagy negyedik „kis türelmet kérünk, kapcsolom a kollégát” után máris előkerül a helpdesk munkatárs, aki azért konyít a problémához. Személyesen, az ügyfélszolgálati irodán sem egyszerű az élet, bár ott is akad még hozzáértő munkatárs. Létezik még az elektronikus kapcsolatfelvétel, ami már akkor elfelejthető, amikor az embernek eszébe jut.
(Viszont van megtoldás, a közösségi média! A UPC Magyarország Facebook-oldalán a beírásokra szinte azonnal válaszolnak, már a hírfolyamban feltett konkrét kérdésekre profi segítség érkezik privát üzenetben. A Facebook nagy nyilvánosság, ott nem tudnak mellébeszélni, nem is okoznak csalódást. Itt jártam utána minden UPC-is gondomnak.)
Számos előfizető zokon vette, hogy megszűnik a szolgáltató egyetlen, talán utolsó olyan szolgáltatása, amely megelőzte a konkurenciát: a médiaboxokon lehetett Youtube-ozni, viszont ennek a lehetőségnek június 26-án véget vetettek. Sok a probléma a visszanéző funkcióval is. Miközben a szolgáltató szinte minden reklámfelületen azt hangoztatja, hogy a médiaboxain minden műsor hét napig visszanézhető – ez nem így van. A UPC tájékoztatása szerint: „A tartalmak tulajdonosai döntik el, hogy egy-egy műsor esetén engedélyezik-e a műsorvisszanéző funkció használatát.”, de ezek között a visszanézhető tartalmak között pont a sikersorozatok nem szerepelnek.
Ugyan mégis mit szeretne egy halandó? Egyszerű: működő televíziós szolgáltatást, egyenletes internetsebességet. Pont ezeket nem tudja garantálni a UPC, összességében messze a legmagasabb előfizetői árakért sem. Akadozik az internet-szolgáltatás, használhatatlan a Wi-Fi és a Horizon Go applikácó – igaz, ezek nem szerepelnek a konkurens szolgáltatók kínálatában, de nem is hibásodnak meg, így nem érzi becsapva magát az előfizető.
Nem kellene mégis váltani?
Nyéki Roland
Nem túl vidám, de azért izgalmas éven vagyunk túl, minden (ál)szerénységet nélkülözve, kiváló cikkek sokaságán…
A 12 éves, alsóörsi Érdi Ferenc Vince nyerte a pezsgődugó-kilövő versenyt. Kölyökpezsgővel. Sarkunkban az új…
Ádáz ellenségek voltunk, hónapokig háborúztunk. Nagyra becsültem a találékonyságát, az intelligenciáját, a túlélési technológiái elkápráztattak.…
Amíg a december vége a kormányközeli médiában arról szólt, hogy az előnyös adóváltozásoknak köszönhetően mennyivel…
Mi lesz a Veszprémbe tervezett gyermekkórház épületének sorsa? – tette fel az írásbeli kérdést dr.…
Információs rendszer vagy adat megsértése bűntett elkövetésének gyanúja miatt indított nyomozást a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság…