Úgy 23 évvel ezelőtt, amikor új otthont építettünk, nem volt kérdés a televízió-szolgáltató választása, mert még akkor sem váltottunk, amikor lett volna választási lehetőségünk. Nálunk a UPC volt a nyerő.
Jött az internet-szolgáltatás, majd a digitális televízió, a vezetékes telefon. Vélt vagy valós kedvezmények fejében kétévenként hosszabbítgattuk a hűségidőnket.
Most hogy lejár, 23 év után első alkalommal merült fel a családban a kérdés: nem kellene mégis váltani? Nézzük, miért is!
Aki márt megkísérelt hibát telefonon bejelenteni, szolgáltatást módosítani, vagy csak simán érdeklődni, az tudja, miről beszélek. Úgy tűnik, a bonyolult automata menü egyetlen célja az ügyfél eltérítése: amíg bolyong a felkínált lehetőségek között, nem tesz fel komplikált kérdéseket. Ha netán sikerül úgy megbökni a telefont, hogy élő embert is bekapcsol a rendszerbe, akkor ujjonghatunk, mert a harmadik vagy negyedik „kis türelmet kérünk, kapcsolom a kollégát” után máris előkerül a helpdesk munkatárs, aki azért konyít a problémához. Személyesen, az ügyfélszolgálati irodán sem egyszerű az élet, bár ott is akad még hozzáértő munkatárs. Létezik még az elektronikus kapcsolatfelvétel, ami már akkor elfelejthető, amikor az embernek eszébe jut.
(Viszont van megtoldás, a közösségi média! A UPC Magyarország Facebook-oldalán a beírásokra szinte azonnal válaszolnak, már a hírfolyamban feltett konkrét kérdésekre profi segítség érkezik privát üzenetben. A Facebook nagy nyilvánosság, ott nem tudnak mellébeszélni, nem is okoznak csalódást. Itt jártam utána minden UPC-is gondomnak.)
Számos előfizető zokon vette, hogy megszűnik a szolgáltató egyetlen, talán utolsó olyan szolgáltatása, amely megelőzte a konkurenciát: a médiaboxokon lehetett Youtube-ozni, viszont ennek a lehetőségnek június 26-án véget vetettek. Sok a probléma a visszanéző funkcióval is. Miközben a szolgáltató szinte minden reklámfelületen azt hangoztatja, hogy a médiaboxain minden műsor hét napig visszanézhető – ez nem így van. A UPC tájékoztatása szerint: „A tartalmak tulajdonosai döntik el, hogy egy-egy műsor esetén engedélyezik-e a műsorvisszanéző funkció használatát.”, de ezek között a visszanézhető tartalmak között pont a sikersorozatok nem szerepelnek.
Ugyan mégis mit szeretne egy halandó? Egyszerű: működő televíziós szolgáltatást, egyenletes internetsebességet. Pont ezeket nem tudja garantálni a UPC, összességében messze a legmagasabb előfizetői árakért sem. Akadozik az internet-szolgáltatás, használhatatlan a Wi-Fi és a Horizon Go applikácó – igaz, ezek nem szerepelnek a konkurens szolgáltatók kínálatában, de nem is hibásodnak meg, így nem érzi becsapva magát az előfizető.
Nem kellene mégis váltani?
Nyéki Roland