Megjelent a KSH A háztartások fogyasztása, 2017 (előzetes adatok) című kiadványa, amelyből kiderül, hogy legtöbbet, fejenként havonta 22,5 ezer forintot – az előző évinél 2101 forinttal többet – élelmiszerekre és alkoholmentes italokra költött a lakosság.

A kiadvány itt megtekinthető, de idézzük a főbb megállapításait:

2017-ben az előzetes adatok alapján a háztartások fogyasztási kiadása 82,9 ezer forint volt egy főre jutóan havonta, nagysága reálértéken 5,1 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

A lakosság 2017-ben reálértéken minden fogyasztási főcsoportban növelte fogyasztását. Legnagyobb mértékben (9,7 százalékkal) a vendéglátásra és szálláshely-szolgáltatásra fordított összegek emelkedtek, melyet a lakberendezési és háztartásviteli kiadások követtek (9,3 százalékkal).

Legtöbbet, fejenként havonta 22,5 ezer forintot – az előző évinél 2101 forinttal többet – élelmiszerekre és alkoholmentes italokra költött a lakosság, melyet a lakásfenntartási és háztartási energiakiadások követtek 17,5 ezer forinttal. Az erre fordított havi összegek reálértéken 7,5, illetve 1,4 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit.

Közlekedésre és szállításra 8984 forint fordítódott egy főre vetítve havonta, melynek legnagyobb hányadát az üzemanyag-vásárlás tette ki, havonta 6209 forinttal. Hírközlésre havonta fejenként 5524 forintot, kultúrára és szórakozásra 4701 forintot adtak ki a családok.

Az egészségüggyel kapcsolatos eszközökre, gyógyszerre, gyógyászati segédeszközre, illetve orvosi ellátásra fejenként 3874 forintot költött a lakosság havonta, a fogyasztási kiadás 4,7 százalékát.

A háztartások tulajdonában lévő tartós fogyasztási cikkek állománya folyamatosan bővül és korszerűsödik.

Számítógép a háztartások 67,5 százalékában található, ezen belül évről évre csökken az asztali gépek és nő a mobileszközök, a laptop, a tablet és netbookok aránya, okostelefon már a háztartások kétötödében található. Napjainkban a lakosság 56,9 százaléka gondolja úgy, hogy a világháló használata már nélkülözhetetlen mindennapi élete során, az arány a legfiatalabb, Z-generáció tagjai között a legmagasabb (82,7 százalék) és az idősebb, baby boom generáció tagjai közt a legalacsonyabb (35,2 százalék).

Hozzászólások

hozzászólás