Százhetvennégy évvel ezelőtt nemes szívű magyar emberek Hertelendy Károly és Széchenyi István vezetésével megteremtették a menetrend szerinti balatoni hajózást. Most egyesek az államot képviselve ennek a hajózásnak a leépítésére készülnek – írja a balatontipp.hu.
A magát jószándékúnak beállító kezdeményezés az anyagi alapok megnyirbálása mellett egyes települések hajóforgalmának megszüntetését, négy kikötő felszámolását, eladását irányozza elő. Köztük egy olyan kikötőét is, amelyik 1847-ben, az első teljes hajózási szezon idején a Balatont végig átszelő járatok egyik kiindulópontja volt.
Az üzleti terv készítése előtt öt nappal a főtulajdonos, az államot képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség rendelkezése alapján valaki – formailag az igazgatóság – elkészített egy reorganizációs tervet, amelyben (többek között) a járványhelyzet ellenére is stabil tevékenységnek és bevételi forrásnak tekinthető 11 vitorláskikötő kiszervezését irányozták elő. A cégnek azt az ágazatát akarják kiszervezni, amelyik a legtöbb bevételt hozza – vélhetően a legkisebb befektetéssel. Ráadásul területileg, műszakilag részben humán oldalon is szervesen összekapcsolódik a közforgalmú kikötőkkel és azok működésével.
A menetrenddel, közforgalmú kikötőkkel kapcsolatos lépések minden bizonnyal indokolhatók egy olyan cégnél, ahol csak a közvetlen üzleti haszonról van szó, de a balatoni hajózás mindig is sokkal többet jelentett a közvetlen üzleti nyereség megszerzésénél, az az egész Balatonról szólt. Tudták, hogy a turizmushoz akkor is kellenek szolgáltatások, ha nem mindegyik hoz mindig mindenhol közvetlen hasznot.
További részletek a balatontipp.hu-n.