Veszprém keresettsége kapcsán évről-évre jön kérés a bemérésre. Korábban a Séd, majd a Turizmus.com magazin, ezúttal pedig a Veszprém Kukac számára készítettem egy rövid kutatást arról, hogy mire keresnek rá a várossal kapcsolatban az emberek.
Ha megnézzük Veszprém keresettségét 2019-ben, látható, hogy elsősorban a nyári időszakban növekszik meg a keresések száma, melyet augusztus közepétől lassú csökkenés követ. Elsősorban Magyarországról érkeznek a keresések, de Észak-Macedónia, Szlovákia és Ausztria irányából is érdeklődnek irántunk. Érdekességként jegyezzük meg, hogy Indiából is jönnek keresések a város kapcsán, melyek elsősorban – a bemérések szerint – az Indiai Nagykövetség közreműködésével létrejövő Nemzetközi Jóganapnak köszönhető.
Hogy mit keresnek az emberek a város kapcsán, az három szóban összefoglalhatjuk: sport, állatkert, buszmenetrend. De ne fussunk ennyire előre, nézzük meg először, hogy világszinten mikre keresnek rá leginkább!
A keresésekben a legnépszerűbb kapcsolódó témakörök között a Veszprémi Állatkert, a Veszprém KSE, az időkép, a menetrend és az OBI vezet, míg a kapcsolódó lekérdezések között (tehát a Veszprém szó mellé konkrétan ezeket a szavakat írják az emberek): az időjárás, az állás, az időkép, az állatkert, a menetrend és az étterem szavakat találjuk meg.
A YouTube keresések esetében erősebb nemzetközi érdeklődést tapasztalhatunk, amely egyértelműen a sportnak köszönhető, a kapcsolódó lekérdezések között ugyanis elsősorban a Szeged–Veszprém, Veszprém–Kielce, Veszprém Rally, Futsall, Veszprém induló szavakat találjuk az első tízben. Szerencsére az állatkert itt is a keresések között van, ahogyan a képkeresések között is megtaláljuk – ez utóbbi pedig a városba érkező turizmus szempontjából különösen fontos információ.
Ha a Magyarországról érkező kereséseket nézzük, az állatkert mellett a Veszprém KSE, az OBI, a TESCO, a Veszprémi Petőfi Színház, a Veszprém Megyei Napló és a Mackó Cukrászda a legnépszerűbb kapcsolódó témakör, a legnagyobb növekedést pedig a V-Busz és a Veszprém Rally élte meg a tavalyi évhez viszonyítva. Hazánk viszonylatában elsősorban Veszprém, Fejér, Komárom–Esztergom, Somogy és Zala megyéből érkezik a legtöbb keresés.
S hogy mire kerestünk rá mi, veszprémiek 2019-ben elsősorban?
Az OBI-ra, az állatkertre, a Csolnoky Ferenc Kórházra, a Tescóra és jelentős lemaradással az Agórára. Az ábrán lévő számadatok relatív adatok, a szotfver megkeresi a legkeresettebb időpontot és kifejezést – esetünkben ez az OBI – és ehhez viszonyítja a többit. Az Agóra így a barkácsbolt keresettségének ötödén áll. Az előző időszakhoz képest jelentős növekedés jellemezte a V-Busz és a helyijárat menetrend keresettségét, de a Sinsay is láthatóan megörvendeztette az embereket, mivel a dobogó harmadik helyét foglalta el a kapcsolódó lekérdezések sorában, melyet ismét a V-Busz és a KFC követ.
A keresések azt tükrözik, hogy hány alkalommal kerestek rá városunkra a Google rendszerében az érdeklődök. Nézzük meg azt is, hogy mi magunk hány hírt és információt szolgáltattunk városunkról és hogy ezek milyen jellegűek voltak! Ezzel a méréssel foglalkozik a Social Media Listening, amely egy összetett mérési folyamat, emiatt most csak az elmúlt 30 napra fókuszálunk ebben a kérdéskörben, és eltekintettünk a városhoz kapcsolódó kifejezések vizsgálatától.
Mit gondol kedves olvasó, hányszor beszéltünk mi magunk – a sajtó, a weboldalak, a blogok – Veszprémről ezen időszak alatt?
Veszprém kapcsán 2317 említést nevesít audit szoftverünk, melyek többsége három forrásból fakad: webtartalmak, blogtartalmak és híroldalak tartalmai. A bemérhető tartalmak közül 71 százalékban pozitív, 28,8 százalékban negatív tartalmakat osztottunk meg, időbeliségüket vizsgálva pedig egyértelműen látható, hogy december 16-án az Év sportolója gála kapcsán kimagasló a tartalomgyártás (igen, ismét sport!), melyet a karácsonyi időszakban egy erőteljes csökkenés követ – kivéve a közösségi média felületeken, ahol éppen a karácsonyi időszakban erősödik meg a felhasználók elérése.
S hogy miről beszélünk leginkább? Arról álljon itt egy szófelhő a legnépszerűbb kifejezésekből.
[stextbox id=”grey”]A cikk írója Klausz Melinda, a kozossegi-media.com vezetője, aki 2006 óta foglalkozik céges közösségi média kommunikációval (igen-igen, az iwiw-en kezdte), kilenc, a közösségi média különböző területeiről szóló szakkönyvet írt, cége a Magyar Marketing Szövetség hat KKV-Marketing Gyémánt díját, a Turizmus szakma 5 #TSMA (Tourism Social Media Awards), az Internet Hungary 2019. évi fődíját és a KREATÍV Influ’ ARANY szakmai díját kapta meg. Cégeknek átfogó közösségi média kommunikációt végez, illetve posztgarduális képzések és tréningek oktatója.[/stextbox]