Categories: Közélet

NAT – Legyen vita!

A tekintélyes szakmai szervezetek által létrehozott Civil Közoktatási Platform meggyőződése, hogy a szakmai alternatívák diskurzusa, a széles társadalmi egyeztetés a hatékony és jó oktatáspolitika-alkotás módja. Legyen vita! – mondja a CKP, miközben a Nemzeti Alaptanterven, a nyilvánosság kizárásával, száz ismeretlen szakértő dolgozik.

A CKP számos alkalommal jelezte igényét és szándékát, hogy az oktatási rendszer egyik meghatározó területén esedékes munkálatokban tagjai, a terület legnívósabb szakértői részt vegyenek. Sokszori próbálkozásra sem sikerült sem a platformnak, sem a hozzá csatlakozott szakmai szervezeteknek bármilyen szakmai kapcsolatba Csépe Valériával, a köznevelés tartalmi megújításáért felelős miniszteri biztossal. A CKP alternatív koncepciói, vitaanyagai, vitára történő felhívása, 20 szakmai szervezetének levele visszhangtalan maradt.

A CKP most levélben kéri Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkárt, hogy a Csépe Valéria által vezetett szakmai csoport mellett bízzon meg az EMMI egy másik szakmai csoportot is a feladattal, amelynek összetételére a CKP-ben tömörült szervezetek tehessenek javaslatot..

Így december 31-éig létrejönne két, várhatóan egymástól markánsan különböző szakmai javaslat a tartalmi szabályozásra, illetve az azzal összefüggő oktatásszervezési kérdésekre vonatkozó döntések előkészítő dokumentumaiként. Ezután egy országos társadalmi egyeztetési folyamat vehetné kezdetét. Ezt követően a két szakmai csoport rendelkezésére kellene bocsátani a beérkezett véleményeket, és ezeket elemezve a két szakmai csoportnak véglegesítenie kellene az álláspontját.

A két javaslatnak az addig már újjáalakuló Országos Köznevelési Tanács elé kellene kerülnie, hogy az kialakítsa a saját álláspontját. Ezután hozza meg a miniszter a döntését a tartalmi szabályozás korszerűsítésének koncepciójáról és a kapcsolódó oktatásszervezési kérdések jogi szabályozásáról.

A Civil Közoktatási Platformnak meggyőződése, hogy ez a hatékony és jó oktatáspolitika-alkotás módja.

A CKP nem tudja elfogadni, hogy a közoktatást meghatározó stratégiai kérdései amelyekről társadalmi egyeztetést kellene folytatni a szakma meghatározó részét képviselő szakmai szervezetek szakértő hozzájárulása nélkül dőljenek el, a jelenleg megismert, a CKP által részletesen bírált, szemléletében és színvonalában sem elfogadható koncepció alapján.

Itt olvasható a Csépe Valériának írt levél, amely tartalmazza a CKP azon szervezeteinek nevét is, amelyek aláírták a levelet. 

Veszpremkukac

Recent Posts

ÉVIDÉZŐ – Ezen kukacoskodtunk tavaly

Nem túl vidám, de azért izgalmas éven vagyunk túl, minden (ál)szerénységet nélkülözve, kiváló cikkek sokaságán…

7 év ago

BÚÉK – A Balatonnál már délben koccintottak

A 12 éves, alsóörsi Érdi Ferenc Vince nyerte a pezsgődugó-kilövő versenyt. Kölyökpezsgővel. Sarkunkban az új…

7 év ago

CINIKE 2.0  – Az éhező viadala

Ádáz ellenségek voltunk, hónapokig háborúztunk. Nagyra becsültem a találékonyságát, az intelligenciáját, a túlélési technológiái elkápráztattak.…

7 év ago

NAV – Dohányár és online kassza

Amíg a december vége a kormányközeli médiában arról szólt, hogy az előnyös adóváltozásoknak köszönhetően mennyivel…

7 év ago

MESEKÓRHÁZ? – Az állam nem adja!

Mi lesz a Veszprémbe tervezett gyermekkórház épületének sorsa? – tette fel az írásbeli kérdést dr.…

7 év ago

PLT-BOTRÁNY – Nyomoznak az Orbán-interjú ügyében

Információs rendszer vagy adat megsértése bűntett elkövetésének gyanúja miatt indított nyomozást a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság…

7 év ago