A tekintélyes szakmai szervezetek által létrehozott Civil Közoktatási Platform meggyőződése, hogy a szakmai alternatívák diskurzusa, a széles társadalmi egyeztetés a hatékony és jó oktatáspolitika-alkotás módja. Legyen vita! – mondja a CKP, miközben a Nemzeti Alaptanterven, a nyilvánosság kizárásával, száz ismeretlen szakértő dolgozik.
A CKP számos alkalommal jelezte igényét és szándékát, hogy az oktatási rendszer egyik meghatározó területén esedékes munkálatokban tagjai, a terület legnívósabb szakértői részt vegyenek. Sokszori próbálkozásra sem sikerült sem a platformnak, sem a hozzá csatlakozott szakmai szervezeteknek bármilyen szakmai kapcsolatba Csépe Valériával, a köznevelés tartalmi megújításáért felelős miniszteri biztossal. A CKP alternatív koncepciói, vitaanyagai, vitára történő felhívása, 20 szakmai szervezetének levele visszhangtalan maradt.
A CKP most levélben kéri Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkárt, hogy a Csépe Valéria által vezetett szakmai csoport mellett bízzon meg az EMMI egy másik szakmai csoportot is a feladattal, amelynek összetételére a CKP-ben tömörült szervezetek tehessenek javaslatot..
Így december 31-éig létrejönne két, várhatóan egymástól markánsan különböző szakmai javaslat a tartalmi szabályozásra, illetve az azzal összefüggő oktatásszervezési kérdésekre vonatkozó döntések előkészítő dokumentumaiként. Ezután egy országos társadalmi egyeztetési folyamat vehetné kezdetét. Ezt követően a két szakmai csoport rendelkezésére kellene bocsátani a beérkezett véleményeket, és ezeket elemezve a két szakmai csoportnak véglegesítenie kellene az álláspontját.
A két javaslatnak az addig már újjáalakuló Országos Köznevelési Tanács elé kellene kerülnie, hogy az kialakítsa a saját álláspontját. Ezután hozza meg a miniszter a döntését a tartalmi szabályozás korszerűsítésének koncepciójáról és a kapcsolódó oktatásszervezési kérdések jogi szabályozásáról.
A Civil Közoktatási Platformnak meggyőződése, hogy ez a hatékony és jó oktatáspolitika-alkotás módja.
A CKP nem tudja elfogadni, hogy a közoktatást meghatározó stratégiai kérdései – amelyekről társadalmi egyeztetést kellene folytatni – a szakma meghatározó részét képviselő szakmai szervezetek szakértő hozzájárulása nélkül dőljenek el, a jelenleg megismert, a CKP által részletesen bírált, szemléletében és színvonalában sem elfogadható koncepció alapján.
Itt olvasható a Csépe Valériának írt levél, amely tartalmazza a CKP azon szervezeteinek nevét is, amelyek aláírták a levelet.