Ideje megnézni a számokat, azaz mennyibe kerül az elektromos autó „tankolása”?

Az elmúlt évben a villamos energia áráról rengeteg hírt, változást hallhattunk és olvashattunk. A tavalyi év egyik legrémisztőbb jelensége az orosz-ukrán háború mellett az energiaválság volt, amit a pénztárcánkon is megérezhettünk. Felmerülhet a kérdés, hogy mégis milyen hatással van ez az elektromos autók használatára?

A jelenlegi helyzetben elektromos autót vagy benzinest érdemes választani?

A magasabb energiaárak ellenére még mindig az elektromos jármű az, amelyik sokkal kedvezőbb és a család pénztárcáját is kevésbé terheli, sőt. Ha megnézzük, hogy mennyibe kerül 1 kW áram a jelenlegi helyzetben, még mindig azt láthatjuk, hogy töredéke a benzin literének. A megfelelő töltő használata is elengedhetetlen, amiben az eautotoltokabel.hu is nagy segítséget tud nyújtani. Persze a számítás nem annyira egyszerű, mint elsőre tűnik, mivel több tényező is befolyásolja.

Az egyik ilyen a rezsicsökkentés, valamint annak változása tavaly augusztusban. Bevezettek egy limitet (2523 kWh/év, azaz havi 210 kWh), ami alatt egy kW ára 36 Ft, felette pedig 70,1 Ft/kWh. Éjszakai áram esetében limit alatt 23,1 Ft/kWh, fölötte 62,9 Ft/kWh. Ha megnézzük például egy BMW i3 (94Ah) modell fogyasztását, ami 13,1 kWh/100 km, az 13,1×36 Ft-ot jelent, ami 472 Ft. Limit feletti árazás esetében pedig 13,1×70,1 Ft, azaz 918 Ft/100 km. Egy benzines autó átlagosan 5-6 litert fogyaszt 100 kilométerenként, ami a jelenlegi árak mellett (555 Ft/liter) 2.775 Ft/100 km költséget okoz. Látható, hogy az elektromos autó “tankolása” még a jelenlegi helyzetben is kb. harmada a hagyományos járművekének.

További tényező is befolyásolja az árat: lakossági fogyasztók

Arra is oda kell figyelni természetesen, hogy lakossági fogyasztónak minősülünk-e. A törvény leírása szerint, ha saját háztartásunk fogyasztásának céljából vásárolunk villamos energiát egy adott szolgáltatótól, akkor lakossági fogyasztónak számítunk. Persze felmerülhet a kérdés, hogy mégis mi minősül saját háztartásnak? Ide tartozik például a lakás, családi ház, üdülő és a lakossági célra használt garázs is.

A villamos energiát egy meghatározott szerződés alapján vételezzük, amivel nem folytathatunk jövedelemszerzés céljából gazdasági tevékenységet.

Nem mindegy, milyen töltőt használunk

Végül, de nem utolsósorban talán az egyik legfontosabb eszköz maga a töltő. A töltési hatékonyság egy ilyen termék szempontjából kifejezetten fontos, mivel egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi energiát vesz fel és ad át az akkumulátornak. A konnektoros, gyári töltőknek nagy a töltési vesztesége, ezért érdemes inkább olyan eszközt választani, ami nagy hatékonysággal rendelkezik és több hasznos funkció is található bennük. A telepítésük viszont nem gyerekjáték, azt minden körülmények között profikra kell bízni. Érdemes minél hamarabb élni a lehetőséggel.

Veszpremkukac

Recent Posts

ÉVIDÉZŐ – Ezen kukacoskodtunk tavaly

Nem túl vidám, de azért izgalmas éven vagyunk túl, minden (ál)szerénységet nélkülözve, kiváló cikkek sokaságán…

7 év ago

BÚÉK – A Balatonnál már délben koccintottak

A 12 éves, alsóörsi Érdi Ferenc Vince nyerte a pezsgődugó-kilövő versenyt. Kölyökpezsgővel. Sarkunkban az új…

7 év ago

CINIKE 2.0  – Az éhező viadala

Ádáz ellenségek voltunk, hónapokig háborúztunk. Nagyra becsültem a találékonyságát, az intelligenciáját, a túlélési technológiái elkápráztattak.…

7 év ago

NAV – Dohányár és online kassza

Amíg a december vége a kormányközeli médiában arról szólt, hogy az előnyös adóváltozásoknak köszönhetően mennyivel…

7 év ago

MESEKÓRHÁZ? – Az állam nem adja!

Mi lesz a Veszprémbe tervezett gyermekkórház épületének sorsa? – tette fel az írásbeli kérdést dr.…

7 év ago

PLT-BOTRÁNY – Nyomoznak az Orbán-interjú ügyében

Információs rendszer vagy adat megsértése bűntett elkövetésének gyanúja miatt indított nyomozást a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság…

7 év ago