A hatékonyabb kommunikáció érdekében a cégek többsége alkalmaz valamilyen közösségi technológiát. A pandémia, illetve a home office munkavégzés ezt még indokoltabbá tette. Az viszont korántsem mindegy, hogy vállalati belső kommunikációról vagy klasszikus közösségi hálóról beszélünk.
Vállalati kommunikációs megoldások
Kétségtelen, hogy minden cég életében szükséges valamilyen kommunikációs megoldás, amellyel a munkavállalók közötti információcsere lebonyolítható. A menedzserek általában úgy vélik, hogy a személyes kapcsolatok kialakítása javítja a teljesítményt és hatékonyabb munkavégzést garantál. A hagyományos, magánéletünkből jól ismert közösségi hálók alkalmazása helyett létezik egy konkrétabb, kifejezetten vállalatok számára javasolt opció, méghozzá a CHEQ belső kommunikációs szoftver.
A segítségével megoldható a kétirányú információáramlás, az üzenetek monitorozhatóak, visszakereshetőek, sőt titkosított dokumentumok is küldhetőek, ami nem utolsó szempont egy munkahelyi környezetben. Elég belegondolni a bérpapírok, munkáltatói igazolások kérdéskörébe. További előnye, hogy elérhetővé tehetők komplett tudáscsomagok is mindenki számára.
A klasszikus közösségi hálóval ellentétben ez a vállalati kommunikációs megoldás teljes mértékben irányítható. Kizárhatóak a pletykák, a félreérthető információk, sőt akár továbbképzések is lebonyolíthatóak. A digitalizáció napjainkban már egy kikerülhetetlen elvárás, hiszen a jól képzett fiatalabb generációk megtartása is részben a technológiai fejlettségen múlik.
A CHEQ app elérhető önálló applikációként, illetve a Teamsen és a Viberen keresztül is. Beállítható, hogy adott fájlokhoz kik férhetnek hozzá, az érzékeny dokumentumok továbbítása pedig kizárólag az érintettnek küldhető célirányosan.
A hagyományos közösségi háló hátrányai a munkahelyi környezetben
A legfőbb problémát a kontroll nélküli tevékenységek okozhatják, ez éppúgy kiterjed a beszélgetésekre, ahogyan az egymással megosztott vagy tömegesen feltöltött fájlok kapcsán is. Irányítás nélkül hamar kaotikussá válhat a dokumentumok feltöltése és a hozzáférés. A hatékonyság növelése helyett pedig lelassulhat a munka a keresgélés, nyomozás miatt.
A mérgező viselkedés szintén rengeteg kárt okozhat a munkahelyi légkörben, ráadásul a figyelmet is nagymértékben megzavarja a vállalati közösségi háló sok-sok céltalan üzenete.
Modern technológia egyszerűen használható formában
A CHEQ vállalati szoftver egy kényelmes és biztonságos opciót biztosít a hatékony információáramlás tekintetében. Egyúttal segíthető a munkavégzés, építhető a közösség, fejleszthető a csapat, mindez irányítottan, mérhető és visszakereshető módon.