Categories: Közélet

KÖZGYŰLÉS – A menetrend folyamatosan fog változni

Lehetőség van arra, hogy a V-Busz menetrendje az igényeknek megfelelően folyamatosan változzon – mondta Brányi Mária alpolgármester a rendkívüli közgyűlésen, amelynek egyik fontos témája a V-Busz menetrendjének újbóli változása volt.

Napirend előtt Zakar Csaba képviselő (DK–Jobbik–LMP–MSZP–Momentum–Párbeszéd) javasolta, hogy vegyék le a napirendről a témát, mivel az új menetrend nem tartalmazza a tanszüneti menetrendet, magát a menetrendet bocsássák társadalmi egyeztetésre, és addig maradjon a most érvényben lévő. Porga Gyula polgármester nem támogatta a javaslatot.

A V-Busz már tavaly is válságban volt

Tavaly decemberben jelentős módosítás történt a menetrendben, ami szűkítette a futott kilométerek számát – mondta a polgármester. – A mostani változatba már bekerültek azok a módosítások, amelyeket azóta kaptunk lakossági fórumokon, személyes megkeresések által és a V-Busz ügyfélszolgálatán keresztül. A V-Busz az önkormányzat kezdeményezésére a jelenlegi költségvetési keret figyelembevételével készítette el javaslatát, amely válaszolni tud bizonyos nehézségekre. Kérem a képviselők segítségét abban, hogy pótolni tudjuk a mostani módosítás után jelentkező hiányokat! Ha bárhol szükséges bővíteni, járatokat indítani, akkor meg kell néznünk ezek költségvonzatát is. Ez egy folyamatos munka. A válsághelyzet miatt már kétszer kellett módosítanunk a város idei költségvetését, közel egymilliárd forintot csoportosítottunk át, eközben súlyos veszteségeket szenvedtek a speciális szolgáltatásaink, köztük a helyi közösségi közlekedés is.

Szerintem a V-Busz már tavaly is válságban volt, hisz tavaly ilyenkor jelentős költségnövekedést szavazott meg számára a közgyűlés – jegyezte meg Katanics Sándor képviselő (DK). – Ez egy kudarctörténet. Ezek a menetrendek nem az emberek igényeit elégítik ki, ezért a veszprémiek egyszerűen leszoknak a helyi járatról, mert az illetékesek nem hajlandóak figyelembe venni a veszprémiek kéréseit. Hiányoljuk a társadalmi egyeztetést ebben a témában. Az ellenzék által szervezet januári lakossági fórumon elhangzott igényeket alig vették figyelembe a mostani változat összeállításakor. Már most előirányozzák az új menetrendet, miközben fix menetrendre lenne szükség. Kádártán és Gyulafirátóton például járatcsökkentés volt, és a vasútállomáson az érkező vonatok és az onnan induló helyi járatok összehangolása sem történt meg. Már januárban jeleztem a közgyűlésnek, hogy Kádártáról és Gyulafirátótról nem lehet gyorsan iskolába, munkába eljutni, sőt Kádártáról sem mindig Gyulafirátótra az iskolába, de a kérdéseimre nem kaptam választ.

Az új buszvárókról

Katanics Sándor – a témánál maradva – szóvá tette, hogy egy Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó vállalkozás is betette a lábát a városba, mivel az önkormányzat cége, a V-Busz 15 évre aláírt egy, a város számára előnytelen szerződést ezzel a reklámügynökséggel, amelyik az új buszvárókat állítja fel, ezáltal jelentős bevételekre fog szert tenni kormányhirdetésekből.

Szeptemberben lakossági fórum lesz a Cholnokyn

Ezek után még Gerstmár Ferenc (LMP), Hartmann Ferenc (MSZP), Kovács Rajmund (független) és Zakar Csaba képviselők is elmondták kérdéseiket, észrevételeiket, amelyekre a V-Busz Kft. ügyvezetője, Pálinkás Norbert válaszolt. Előtte azonban Brányi Mária alpolgármester (Fidesz–KDNP) megjegyezte: lehetőség van arra, hogy a V-Busz menetrendje az igényeknek megfelelően folyamatosan változzon, és azt is elmondta, hogy szeptemberben lakossági fórumot fognak tartani a menetrenddel kapcsolatban a Cholnoky és a kertváros lakóinak részvételével.

Nem tudunk minden igényt kielégíteni, de törekszünk rá

– Nem tudunk minden igényt kielégíteni, de törekszünk rá – kezdte válaszát Pálinkás Norbert. – Az ügyfélfogadás idejét nem tudjuk meghosszabbítani, mert köt bennünket a Vásárcsarnok nyitvatartási ideje. Lehet, hogy időnként elromlik a jegykiadó automaták készpénzmodulja, és akkor csak kártyával tudnak jegyet vásárolni az utasok, de a szakemberek 24 órán belül mindig kijavítják a hibát. A kisboltokban a jogi keret és az szabja meg, mely jegy- és bérletfajtát árusítják egy-egy adott helyen, hogy mit vállalnak be az eladók. A vasútállomáson a buszindulások minden IC 9–10 perces késésére vannak beállítva, a sofőröknek is türelmi időt rendeltünk el, viszont tekintettel kell lennünk a többi utasra is, akik szeretnék, ha a menetrend betartásával közlekednének ezek a járatok. Felszólítottuk a járművezetőket, hogy a 7-es Ady utcai végállomásán ne járassák az autóbuszok motorját három percnél tovább. A 3-asnak nem megfelelő a kihasználtsága. Egyeztettünk a Csererdőben működő vállalkozásokkal, és folyamatosan próbáljuk felmérni az összes lakossági igényt. A 8-as új vonalán sokkal többen laknak, mint a régin. Újabb jegyautomaták felállításán is gondolkodunk, de tudni kell, hogy minden egyes automata 15 millió forintba kerül, plusz a biztosítása. Az éjszakai járatok nem szűnnek meg teljesen: a nagyon késői új és a nagyon korai új vonatokhoz hangoltuk őket. Az új uszoda megnyitásakor szükség lesz a Cholnokyról és a többi városrészből induló járatok összehangolására. Maszk viselésére a sofőrök nem kötelezhetik az utasokat. Intézkedni ezzel kapcsolatban csak rendőrnek van jogosultsága. Természetesen a menetrendek módosítása pluszköltséggel jár: szükség van egy hatástanulmány elkészítésére, jelentkezik nyomdai és anyagköltség, a megrongált táblákat is pótolni kell. Megvizsgáljuk a Gyulafirátót–ipartelep viszonylatát. Tanszüneti menetrend pedig azután lesz, miután megszületik az új menetrend. Minden változást meghirdetünk a honlapunkon. Ugyanott arra is van lehetőség, hogy az utasok leírják a véleményüket, igényeiket.

Pálinkás Norbert, a V-Busz Kft. ügyvezetője

[stextbox id=”warning”]

A közgyűlés által elfogadott menetrendi változások, amelyek szeptember 1-jén lépnek életbe:

az 5-ös vonal 18:05-kor és 19:05-kor induló járatainak eltolása, hogy csatlakozzanak a 18:05-kor és 19:07-kor érkező vonatokhoz,

a 20:05-kor érkező vonat csatlakozásainak pótlására az 5-ös 20:05-kor és a 10-es 20:06-kor induló járatának eltolása,

a Kádártai úttól 22:00-kor induló utolsó 5-ös autóbuszjárat indulási időpontját 22:10-re tolják,

hétköznapokon az utolsó, Haszkovó fordulótól induló 3-as járat indulási időpontját 21:43-ról 22:15-re tolják,

hétvégi napokon egy többlet járat közlekedtetése a Haszkovó fordulótól 22:15-kor,

a 8-as vonalon közlekedő, Csererdőből 7:07-kor induló járat útvonalának módosítása, a Kádártai út–Görgey Artúr utca–Aradi Vértanúk utca útvonalon közlekedtetése,

az egy szombati, illetve három vasárnapi mise kiszolgálására többletjáratok beállítása a rendszerbe a 13-as vonal Kádártai úti forduló–Hotel közötti szakaszán,

a 0:00-kor és 1:00-kor induló 42-es, valamint a 0:26-kor és 1:26-kor közlekedő 47A járat végleges törlése a menetrendből,

a jelenlegi 7-es járat megszüntetése, minden 7-es járat helyett 7A járat beállítása.

[/stextbox]

Révész Erika

Recent Posts

ÉVIDÉZŐ – Ezen kukacoskodtunk tavaly

Nem túl vidám, de azért izgalmas éven vagyunk túl, minden (ál)szerénységet nélkülözve, kiváló cikkek sokaságán…

7 év ago

BÚÉK – A Balatonnál már délben koccintottak

A 12 éves, alsóörsi Érdi Ferenc Vince nyerte a pezsgődugó-kilövő versenyt. Kölyökpezsgővel. Sarkunkban az új…

7 év ago

CINIKE 2.0  – Az éhező viadala

Ádáz ellenségek voltunk, hónapokig háborúztunk. Nagyra becsültem a találékonyságát, az intelligenciáját, a túlélési technológiái elkápráztattak.…

7 év ago

NAV – Dohányár és online kassza

Amíg a december vége a kormányközeli médiában arról szólt, hogy az előnyös adóváltozásoknak köszönhetően mennyivel…

7 év ago

MESEKÓRHÁZ? – Az állam nem adja!

Mi lesz a Veszprémbe tervezett gyermekkórház épületének sorsa? – tette fel az írásbeli kérdést dr.…

7 év ago

PLT-BOTRÁNY – Nyomoznak az Orbán-interjú ügyében

Információs rendszer vagy adat megsértése bűntett elkövetésének gyanúja miatt indított nyomozást a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság…

7 év ago