Közérzet · 2016.08.28.

VÖLGYHÍD – A magyar politizálás áldozata?

Nem mondok újat: közmondásosan feledékenyek a választópolgárok. Mostanában kiderült, hogy a sajtósok memóriáját is érdemes időnként felfrissíteni, ezt tette sajtótájékoztatóján nemrégiben Gerstmár Ferenc LMP-s képviselő. Az előzmények ismeretesek: a városunkra is vonatkozó kormányhatározatból törölték az új völgyhíd megépítését és az ehhez kapcsolódó, belső elérhetőséget javító közútfejlesztéseket.

– Mintha mindenki akarná, de úgy tűnik, sosem lesz belőle semmi – summázta véleményét a képviselő, annak kapcsán, hogy a kormány megvonta a Jutasi utat a Pápai úttal összekötő (a Modern városok program részét képező) viadukt építésének támogatását. Az orbáni ígérettel a veszprémiek régi álma valósult volna meg. Gerstmár meglepőnek minősítette a miniszterelnök sajtófőnökének kijelentését, miszerint „a kormány munkája a magyar emberekkel való konzultáción és közös döntéseken alapul” és hogy „a Modern városok program maradéktalanul megvalósul”. A megállapodás csak ígérethalmazokat tartalmazott, mondta, amelyeket bármikor felül lehet írni a beetetett település kárára, még a polgármesterrel sem egyeztetve a negatív döntésről.


Gerstmár képviselő a sajtótájékoztatón felfrissítette a sajtósok és a polgárok memóriáját, úgy véli ugyanis, hogy a völgyhíd a magyar politizálás áldozata, a források megteremtésére ugyanis már korábban voltak elképzelések:

– Az MSZP kormányzása idején fideszes képviselők tettek javaslatot az állami költségvetés módosítására, a Fidesz kormányzása idején pedig szocialista képviselők nyújtottak be hasonló javaslatot. Mindkét esetben sikertelenül. Tavaly az LMP vonatkozó költségvetési módosítását szavazták le a parlamentben. Valóban mindenki akarja ezt a fejlesztést? – tette fel a költői kérdést.

Akkor nézzük:

A Navracsics Tibor által 2009. október 6-án benyújtott módosító indítvány szerint „Veszprémben a belső körgyűrű folytatása, a Jutasi út és Pápai út összekötése Veszprém város közlekedésfejlesztésének kulcsfontosságú eleme, hiszen ezen összekötés hiányában a forgalom a belvárosra zúdul. A projekt szakaszolható, a beruházás I. ütemének költségvetési forrásigénye a 2010. évre 900 millió forint.”

Gőgös Zoltán és Pál Béla 2010. november 18-i módosítója finoman fogalmazott: „A fenti módosító javaslatot a Fidesz országgyűlési képviselői a 2010. évi költségvetési törvény vitájában el akarták fogadni. A Fidesz kormánya által előkészített, a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló T/1498. számú törvényjavaslat – nyilvánvalóan technikai félreértésből adódóan – nem tartalmazza a fenti előirányzatot. A módosító javaslat benyújtásával az MSZP meg kívánja adni a lehetőséget a Fidesz képviselőinek arra, hogy a javaslat támogatásával – saját korábbi kezdeményezéseikkel összhangban – segítsék Magyarország fejlődését és a helybeli emberek életét… A projekt szakaszolható, a beruházás I. ütemének költségvetési forrásigénye a 2011. évre 900 millió forint.”

Majd Gerstmár kezdeményezésére az LMP által 2014 decemberében Kiút a válságból címmel benyújtott költségvetési módosítás 25. oldalán az egyik sorban ez áll: „…Belső körgyűrű folytatása Veszprémben (Jutasi út–Pápai út közötti szakasz): 1900 millió Ft…”

Arról a viaduktról van szó, amelynek tervei eredetileg már 2003-ban (!) elkészültek, és a nyomvonalát már akkor kisajátították.






[fbcomments]