Telekom-ügyfélnek lenni jó – legalábbis a szolgáltató szlogenje szerint, ám az elmúlt napokban a szolgáltató előfizetőinek véleménye és a közösségi oldalakon megjelent bejegyzések arra utalnak, hogy a hangzatos szlogent máris elfeledhetjük. A Telekom egyes vélemények szerint akár Vajnakomnak is átkeresztelhetné magát.
Felháborodást váltottak ki a Magyar Telekom IPTV-kínálatának jövő évi szolgáltatásaival kapcsolatosan kiszivárgott információk. Állítólag a Telekom 2017-es csatornakínálatában már nem szerepelnek olyan közönségkedvenc, nézettségben messze a legjobban teljesítő csatornák, mint a Fox, ahol például többek között jelenleg is fut a világsikerű Walking Dead sorozat, de kikerül a kínálatból az egyik legnagyobb múltra visszatekintő tudományos csatornacsoport: a National Geographic Channel, a National Geographic Wild, a National Geographic Channel HD és a National Geographic Wild HD. Januártól az IPTV-előfizetők hiába keresik az MTV Hits, FilmBox Premium, Viasat Nature/History HD, Sky News és D1TV műsorait.
Helyettük a TV2-portfólió eddig hiányzó csatornái kerülnek be a kínálatba. Innen ered az egyik elégedetlen előfizető találó Facebook-bejegyzése, miszerint akár Vajnakomra is átkeresztelhető a szolgáltató. Január elsejétől ugyanis a különböző csomagokban megjelenik az eddig hiányzó Kiwi TV, a Zenebutik, az Izaura, a Humor+ és a SpílerTV.
A Fox Networks Group nemtetszését kifejezve szinte azonnal reagált is hazai Facebook-oldalán a Magyar Telekom új csatornakiosztására. Íme a közleményük:
„Szomorúan értesültünk róla, hogy a Magyar Telekom úgy döntött, hogy 2017. január 1-jétől nem viszi tovább a Fox Networks Group csatornáit, és ilyen módon nem teszi lehetővé előfizetői számára, hogy tovább élvezhessék magas színvonalú, műfajukon belül meghatározó jelentőségű csatornáinkat, a rendkívül népszerű National Geographicot, Nat Geo Wildot és Foxot. A National Geographic egy egyedülálló, világszerte ismert és népszerű brand, amely mind szélesebb horizontot nyit a nézői előtt, és amely számára 2017 az eddigi legjelentősebb évnek ígérkezik. Idén novemberben nagy izgalommal várjuk a Ron Howard és Brian Grazer által készített Mars – Utunk a vörös bolygóra című sorozatunk premierjét, mely alkotás új prémium műsorstratégiánk középpontjában áll, és fordulópontot jelent majd csatornánk megújulási folyamatában. 2017-ben további izgalmas premierekkel jelentkezünk, amelyek szintén fontos lépések lesznek ezen az úton.
Többek között képernyőre tűzzük a teljesen újragondolt – a leghosszabb ideje futó televíziós dokumentumfilm-sorozatként ismert – Explorer legújabb évadát, valamint első fikciós sorozatunkként a Brian Grazer és Ron Howard által jegyzett Genius című szériát, benne az Albert Einsteint játszó Geoffrey Rushsal és az Einstein feleségét alakító Emily Watsonnal.
Szintén fontos megjegyezni, hogy a National Geographic nézői bolygónk megismeréséhez és megóvásához is hozzájárulnak, lévén a csatorna teljes profitjának 27%-ával a National Geographic Society társadalmi célú munkáját támogatja.
A Fox a világ egyik legnépszerűbb szórakoztató csatornája, amely szinte közvetlenül az amerikai premiert követően mutat be olyan népszerű sorozatokat, mint a The Walking Dead, melynek legújabb, hetedik évada világszerte nézettségi rekordot döntött. A kultikus sorozat premierepizódja kiemelkedő nézettséget hozott hazánkban is, amellyel számos jelentős filmcsatornát megelőzött az idősávjában, és az 5. helyet szerezte meg a teljes magyar tévés nézettségi mezőnyben. 2017-ben számos új kiemelkedő premier is lesz a Fox műsorán, érkezik a Marvel Legion című sorozata, és második évadával folytatódik Robert Kirkman nagy sikerű Outcast sorozata is.
A Fox Networks Group csatornái továbbra is elérhetőek szinte minden tévészolgáltatónál.”
Ezzel párhuzamosan a többi kábelszolgáltató háza táján is történtek kisebb változások, igaz, ezek nem a csatornakínálatot, hanem az előfizetői díjakat érintik. Az árkorrekció egy tavaszi kormányrendelet kapcsán válik szükségessé (erről bővebben lásd a keretes írást), és kihat az élő hűségszerződések érvényességére is, mert egyik szolgáltató sem tudta megoldani, hogy a két legnagyobb kereskedelmi tévé csatornái külön díjazott csomagba kerüljenek. Ennek legfőbb oka, hogy a TV2 és a Magyar RTL kereskedelmi televíziók és műsoraik úgynevezett Must Offer besorolásba esnek, azaz a médiatörvény hatályos rendelkezései alapján a műsorterjesztőket szerződéskötési kötelezettség terheli arra vonatkozóan, hogy minden nézőnek biztosítsák a csatorna elérését.
A vonatkozó kormányrendelet lehetővé teszi, hogy a két csatorna előfizetőnkénti pluszdíjat szedhet a műsorterjesztő cégektől, amelyet a szolgáltatók átterhelnek előfizetőikre. Korábbi számítások szerint ennek a díjemelésnek köszönhetően a két tévétársaság legalább 5–5 milliárd forint extra bevételre számíthat majd évente, de az összeg ennél akár magasabb is lehet, attól függően, hogy milyen megállapodásokat kötnek a műsorterjesztőkkel.
[stextbox id=”grey”]
A UPC Magyarország és a UPC Direct a következő számlázási ciklusra már be is jelentette az áremelést, közleményük szerint a digitális kínálatban az előzetesen beharangozott 700 helyett „csupán” 370 forinttal, a UPC Direct szolgáltatásban 380 forinttal emeli meg az árait, ezzel egy időben a hűségszerződések érvényüket vesztik. A UPC közleménye szerint az áremelés előnytelen hatását folyamatos csatornakínálat-bővítéssel teszik elviselhetőbbé.
Az Invitel egy fellelt közleménye értelmében hasonlóan „kedvező” árat tudott kialkudni, így náluk 362 forinttal lesz magasabb a havi előfizetői számla.
A Diginél egyelőre 300 forintal emelkednek a havi díjak.
Az majd később derül ki, hogy januárban korrigálnak-e a szolgáltatók.
[/stextbox]