Közérzet / Tech · 2015.08.11.

SZERELŐK – „Érdekes, a nagymamám is ezt szokta mondani”

Új lakás, új mosógép, naná! Egy szolid, középkategóriás Indesit, elöltöltős, kevés gombbal, hogy ne legyen túl bonyolult eligazodni rajta. Egy hónapig vígan pöfög, bár sokallom kicsit a mosási időket: mégis, mi a fenét csinál két-három órán keresztül?

Aztán egy hónapra magára hagyom, rá sem néz, be sem kapcsolja senki. Hazatérésem után nem sokkal megbosszulja a távollétemet, az öblítőtartályt telenyomja vízzel, de nem üríti ki, csordultig áll benne a felhígult öblítőszer.

Nincs időm semmire, egy-két hétig használom még így, de a tartályt üresen hagyom, és amikor végez a programmal, kiöntöm a benne maradó tiszta vizet. A ruhák azonban kemények, mintha ragadnának is kicsit mosás után, úgyhogy elautózom a boltba, mert kiderül, hogy nincs garancialevelem (mér’ nincs? kéne, hogy legyen!), szóval azt sem tudom, milyen számon hívjam a szervizt.

Az eladónő kedves, garancialevél a kézben, telefonszám úgyszintén. Szerencsém van, hamar felveszik, de mégsem teljes a siker.

– Ja? Indesit? Ahhoz nem küldhetek szerelőt, csak ha felhívja a 40-es központi számot, aztán majd ők kiadják a munkát.

Nem szeretem, ha az egyszerű dolgok bonyolulttá válnak, de nincs mit tenni. Csöngetem a 40-est.

– Nem ürül ki az öblítőtartály? Lehet, hogy el tetszett mulasztani a karbantartást, biztosan eldugult. Az is lehet, hogy a szűrő van eltömődve.

– Bocsánat, de milyen karbantartást? A gépet három hónapja vettem és két hónapig használtam egy kétszemélyes háztartásban! Mit lehet két hónap alatt elmulasztani?

– Nem lehetséges, hogy mindig ugyanazzal a programmal mos?

– De, többnyire igen.

– Na ez az, olyankor könnyen lerakódnak a szennyeződések.

– De két hónap alatt…

– Nézze, én kiküldhetek egy szerelőt, de ha kiderül, hogy ön mulasztott valamit, akkor ki kell fizetnie a kiszállási díjat. Rakjon be egy mosást 90 fokon, de előtte nézze meg a szűrőt!

– Tudja, a régi lakásomban még mindig megvan a harmincéves Energomatom. Háromszor látta szerelő, egyszer nem zártuk le rendesen a dobot, kétszer meg kitörött a kereke. Gondolja, hogy normális dolog, ha egy vadonatúj mosógép minimális használat mellett két hónap alatt eldugul?

– Érdekes, a nagymamám is ezt szokta mondani. Mégis azt tanácsolom, próbálja meg elhárítani a hibát egyedül, ha nem sikerül, hívjon újra!

Hát nézzük. Leoperálom a fedőlemezt, kicsavarom a szűrőt. Valamennyi víz kifolyik, egye fene, feltörlöm. A szűrő egyébként makulátlanul tiszta. Vissza mindent, törülközők a gépbe, indítom a 90 fokos programot és bizakodva merülök el az egyéb tennivalóimban.

Jó óra múlva leballagok a kazánházba, merthogy az egyben a mosodám is. A víz bokáig áll!!! Úsznak a kartondobozokban a könyvek, amelyeknek még nem sikerült helyet találni, csuromvíz minden, ami a padlón volt. Rémülten kapcsolom ki a gépet, eszembe jut, hogy a konnektorból is ki kellene húzni. Még jó, hogy nem csapott agyon valami kóbor áram, míg átgázoltam a vízen, hiszen a bojler, a kazán is a padlón áll és mindkettő feszültség alatt.

A 35 fokos kánikulában úgy három óra alatt sikerül kimerni a vizet, kihordani a szétázott holmikat, kiteregetni mindent a napra. Közben sűrűn emlegetem a garanciális szolgáltató le- és felmenőit. Nyilván rosszul tekertem vissza a szűrőt, de miért kellene ezt nekem egyáltalán tudni? Miért nem jön ki egy szerelő garanciában, ha a mosógépemnek baja van?

Másnap megkérek valakit, mert én már nem merek hozzányúlni. Visszatekeri a szűrőt, a biztonság kedvéért el is indítjuk a gépet, nem folyik sehol. Lefut a program, csakhogy az öblítőtartály most sem üres. Holnap felhívom újra a 40-es számot, remélem, végre küldenek valakit. De ha még egyszer azt mondják, hogy szereljem meg egyedül, Isten az atyám, elmegyek a fogyasztóvédelemhez!

 

 






Hozzászólások

A hozzászóláshoz jelentkezzen be Facebook-fiókjába!