Hatodik alkalommal rendezték meg idén a „Peking to Paris Motor Challenge”-t, azaz a Peking–Párizs ralit, amelyre 26 országból 105 csapat nevezett. Ez a nem mindennapi rendezvény egy oldtimeres világtúra, amelyen kizárólag 1975 előtt gyártott autókkal – két kategóriában, a második világháború előtt és után gyártottakkal – lehet részt venni.
A 14 ezer kilométeres verseny június 12-én indult Pekingből, hogy Kínán, Mongólián, Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon, Szlovákián, Magyarországon, Szlovénián, Olaszországon, Svájcon és Franciaországon keresztül, változatos útviszonyok mellett érkezzen meg július 17-én Párizsba. A napi szakaszok hossza 180 és 668 kilométer között van. A népes mezőny idén Magyarországon, így megyénken is áthaladt, 11-én Budapestről indulva Veszprém környéki murvás utakon – Pétfürdő–Öskü–Kislőd–Szentgál – versenyeztek, majd a nap végén a szlovéniai Mariborba érkeztek. Maga a futam nem a rali szabályai szerint bonyolódik, nem a gyorsaság a lényeg, a veteránversenyeken megszokott szabályok szerint egy megadott átlagidő alatt kell a párosoknak a szakaszt teljesíteni, és aki ezt a legjobban megközelíti, az a győztes.
Ezen a megmérettetésen a szabályok igencsak rugalmasak, aki nem akar a speciális szakaszokon részt venni, az akár ki is hagyhatja őket, de ez érthető is, hiszen ezt a hatalmas távot ezekkel az öreg autókkal 38 nap alatt kell teljesíteni.
Fotóink a hajmáskéri lehajtónál és a benzinkútnál készültek hétfő délelőtt.