Sport / Egyéb · 2015.07.12.

RALI – Szárnyalt az első helyezett

Hat gyorsasági szakasz lebonyolításával vasárnap véget ért a 22. Veszprém Rallye. A szombati időeredmények izgalmas versenyt ígértek vasárnapra, de mindezt Herczigék bravúros versenyzéssel hamar megcáfolták. A Skoda Fabia R5 első éles bemutatkozása izgalommentesre sikeredett, ugyanis a Veszprém Rallye nyolc gyorsasági szakaszából hétszer is első idővel futottak be.

Ennek köszönhetően a végelszámolásnál Herczigék 55,4 másodperc előnyt autóztak össze a verseny alatt a második helyen végző Turánékkal szemben, és 1 perc 27 másodpercet adtak a harmadik helyen befutó Ollé Sándoréknak.


A nap krónikájához tartozik, hogy nemcsak a meleg, hanem a hatalmas por is próbára tette a versenyzőket, erre többen is panaszkodtak, még úgy is, hogy minden autó két perccel indult. Reggel a kislődi gyorson folytatódott a küzdelem, ahová Herczig át tudta menteni szombati formáját, és a tizenhárom kilométeres gyorsaságit nyolc másodperccel jobb idővel teljesítette, mint a második helyen forduló Ollé. A harmadik helyen autózó Turánnak viszont már több mint tíz másodpercet adott. Másodikként következett a hegyesdi 16 kilométeres szakasz, itt az izgalmakat kedvelő raliszerelmesek mosolyogva dörzsölhették a tenyerüket, a két nap legszorosabb versenye alakult ki. Az élen a tavalyi címvédő Kazár végzett, aki 1,3 másodperccel bizonyult gyorsabbnak Herczignél, és 5,9 másodperccel előzte meg a szakaszon harmadikként befutó Hadikot, itt egyébként Ollé a negyedik, Turán a hatodik időt futotta.

DSC_6667

Majd következett a hajmáskéri 18,5 kilométer hosszú lőtéri pálya, amelyet Herczig alig több mint tízperces idővel teljesített, ezzel az összetettben már jelentősnek mondható, félperces előnyre tett szert.

Turán nagyon jól taktikázott a gumikkal, ennek köszönhetően itt autózott idejével sikeresen megőrizte az összetettben a második helyet. Ollé viszont kissé kedvetlenül autózott, emiatt nem sikerült közelebb kerülnie Turánhoz, a harmadik hely azonban nem forgott veszélyben.

Az utolsó körre már nem volt kérdés Herczig végső győzelme, aki szinte repült a kislődi pályán, ahol tíz másodpercet javított az első körhöz képest. Sokan el is könyvelték, hogy már csak a technika ördöge akadályozhatja meg a győzelemben.

5.helyezett Bútor Róbert-Holczer Dániel

A második helyért viszont vérre menő harc zajlott, Ollé Sándor Turánnal vívott hatalmas csatát. Ollé ezen a gyorsaságin már pontosabban vezetett, mint az első körben, ennek köszönhetően sikerült is pár másodpercet lefaragnia a hátrányból. Turán itt még öt másodperc előnnyel őrizte a második pozícióját. Kazár az ötödik legjobb időt autózta, de ezzel csak azt érte el, hogy megőrizte a nyolcadik helyét. Az utolsó előtti gyorsaságin az élen semmi sem változott, Herczig szokásához híven szárnyalt, mögötte Turán és Ollé gyilkolta egymást. Kazár remek autózással a szakaszt a második helyen zárta, így feljött az összetett 5. helyre. A szakasz nagy kiesői a Benik–Lukács és a Botka–Szenner páros voltak. Benikéknek eltört az egyik hátsó féknyerge, ezért nem rajtoltak az utolsó gyorson,  Botkáék viszont nem műszaki probléma miatt adták fel, ők nem értettek egyet a rájuk kiszabott 30 másodperces büntetés jogosságával, így inkább leadták a menetlevelüket.

Az utolsó hajmáskéri szakaszon Turán és Kazár végzett a második és a harmadik helyen. Ollé az utolsó gyorsaságin sem vett vissza a tempóból, aminek az lett a vége, hogy megsérült az autójának a jobb eleje, így felnin autózva a 8. helyen fejezték be a szakaszt, de mindez az abszolút harmadik helyüket nem veszélyeztette, így a két R5-ös mögött egy S2000 állt a dobogón.

A 22. Veszprém Rallye összetett sorrendje ekképpen alakult:

1. Herczig Norbert–Bacigal Igor, Skoda Fabia R5 1:18:45.3

2. Turán Frigyes–Zsiros Gábor, Ford Fiesta R5  +55.4

3. Ollé Sándor–Tóth Zsolt, Ford Fiesta S2000  +1:27.7

4. Kazár Miklós– Ferencz Ramón, Mitsubishi Evo 9  +1:42.6

5. Bútor Róbert–Holczer Dániel, Mitsubishi Evo IX R4  +1:50.4

6. Balogh János–Deák Attila, Mitsubishi Lancer Evo IX  +1:51.9

7. Krózser Menyhért–Buchholz János, Mitsubishi Evo IX  +2:09.6

8. Spitzmüller Csaba–Bazsó Attila, Mitsubishi Evo X   +3:19.8

9.  Lencse Zoltán–Hofbauer Tamás, Mitsubishi  Evo IX     +3:23.2

10. Matics Mihály–Zejda Viktória, Mitsubishi Evo IX  +3:24.7

(A verseny szombati napjáról szóló beszámolónkat itt olvashatják.)






[fbcomments]