Kultúra · 2018.03.07.

PETŐFI SZÍNHÁZ – Bűnmegelőzési és drogprevenciós musical

Olt Tamás Taurin trauma, avagy az éremnek is két oldala van, mégis megbotlik című bűnmegelőzési és drogprevenciós musicaljét tűzi műsorra a Petőfi Színház március 27-én, kedden 14 és 18 órakor. Az előadások ingyenesek, a színházban várják középiskolai csoportok jelentkezését.

A Nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház 2015-ben készítette el drogprevenciós témájú előadását, amelyet már közel félszáz alkalommal mutattak be az országban a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács támogatásával, Olt Tamás rendezésében – mondta az előadást beharangozó sajtótájékoztatón Oberfrank Pál, a teátrum vezetője. – Nyitottak vagyunk a színházban minden problémára, amely a társadalom életében létezik, legutóbb például a nők elleni erőszakra hívtuk fel a figyelmet.


Az előadás mellé egy interaktív kiállítást is szerveznek a bűnmegelőzés és a közlekedésbiztonság témakörében.

Pogány Péter rendőrezredes, a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság bűnügyi rendőrfőkapitány helyettese elmondta, a rendőrség kiemelt figyelmet fordít a bűnmegelőzésre:

Minél több civilt tudunk bevonni, annál hatékonyabb ez a munka. Évről évre mintegy öt százalékkal csökken a bűncselekmények száma a megyében, éppen ezért a jövőben is támogatunk minden civil kezdeményezést, amely segítséget adhat nekünk.

Az előadás ingyenes. A színház várja középiskolás csoportok jelentkezését a titkarsag@petofiszinhaz.hu e-mail címen.

[stextbox id=”grey”]
A Nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház oldalán Karádi Zsolt így értékeli az előadást:

Az est voltaképpen három egyfelvonásost kínál: a különféle helyzetű fiatalokról szóló jelenetek megmutatják a mai valóság némely szeletét, ezzel együtt a (nyelvi) humor, a zene, s a tánc eszközeinek segítségével a jelenségek színét és fonákját egyszerre tárják elénk. A történeteket a „droghasználat” fogja egybe: ennek anomáliáit a szerző hol a dráma, hol a paródia eszközeivel ábrázolja. A Taurin trauma nem szociológiai látlelet, hanem színház. Nem keres társadalmi okokat, inkább a szer hatásának nyomába ered. Tipikusan posztmodern, amelybe a LXXV. szonett és Az oroszlánkirály, a görög drámák kórusa és a rap egyaránt belefér. Oltnak az antikvitásból ismert Kartól a shakespeare-i prológuson és szonetten át Brecht narrátoráig, a musical műfajától a vámpír-históriákig, a fantasy világáig ívelő, s némi didaxis árán pozitív megoldással záruló munkája – minden retteneten túl – azzal az üzenettel végződik, hogy (szeretettel, családi összefogással) a rossz legyőzhető.

[/stextbox]

 






[fbcomments]