Életmód / Egyéb · 2022.08.11.

Ne csak te légy fitt, hanem a reggelid is!

A reggeli a legfontosabb étkezésünk, energiával tölt fel és ezzel megalapozza a napunkat. Ehhez az ébredést követően vagy legkésőbb egy órán belül kell elfogyasztani. Persze nem mindegy, mi az, amit reggelire eszünk, nem elég, hogy energiát ad, de egészségesnek is kell lennie. Milyen az a fitt reggeli?

Akár az egészséges életmód híveként, akár súlycsökkentés miatt keresed az új ötleteket, összegyűjtöttünk néhány alternatívát erre vonatkozóan, amiből választani tudsz. 

Miért jobb a fitt reggeli?

Az egészséges reggelibe belefér a zabkása, gyümölcsök, tojás, magvak, és megkoronázza azt egy zöld tea, a legjobb minőségű matcha tea. De miért jobbak ezek az ételek, mint a hagyományosan fogyasztott reggelik? 


A magyar reggeli hagyományosan pékáruból, húsokból, tojásból készült ételekből áll, amit megkoronáz a reggeli feketekávé is. Ezek az ételek gyorsan megemelik a vércukorszintet, de csak rövid időre. Sajnos ez után újabb vércukorszint-emelésre van szükség ahhoz, hogy folyamatosan szinten tartsuk az energiánkat.

A fitt vagy diétás ételek ezzel szemben alacsony kalória- és zsírtartalmúak, magas fehérjetartalmúak, és bővelkednek rostban, vitaminokban és ásványi anyagokban. 

Miből választhatsz, ha fitt reggelire vágysz? 

  • Szinte minden diétában alapvető élelem a zab, akár a zabpehelyről, akár a zabkorpáról beszélünk. A zabnak alacsony a kalóriatartalma, de fehérjében és rostban gazdag. Ha zabkását eszel reggelire, eheted joghurttal, alacsony zsírtartalmú tejjel, magvakkal és gyümölcsökkel felturbózva. 
  • A smoothie is jó választás reggelire, de a nap folyamán bármikor fogyaszthatod. Ezzel az itallal még több rostot, vitamint és antioxidánst vihetsz be a szervezetedbe. Ha ennél is többet akarsz, akkor tégy bele matchát is.
  • A zabból nemcsak kása készülhet, hanem palacsinta is! Ha kicsit több az időd reggelente, próbáld ki a matchás zabpalacsintát tejjel vagy növényi tejjel, tetejére mehetnek bogyós gyümölcsök vagy egy picike méz. Ez utóbbit óvatosan adagold, mivel igen magas a kalóriatartalma. 
  • Chia puding matcha teával? Igen, ez egy finom és kényelmes megoldás lehet, ha nem szeretsz a reggeli készítésével bajlódni. Előző este elkészítheted tejből és chia magból, édesítővel vagy anélkül. Különlegesen zamatos lesz az íze, ha matchát is teszel bele!
  • A reggeli mellett, a kávé helyett kóstolod meg a matcha lattét. Különleges, bársonyos ízélményben lesz részed, és ez a természetes koffeinforrás sokáig felélénkít majd. 

Miért jó a matcha tea a fitt reggelihez? 

A matcha antioxidáns tartalma 14-szer több, mint az áfonyáé, fogyasztásával felléphetünk a bőr öregedése ellen is. Méregtelenít, felpörgeti az anyagcserét, elősegíti a zsírsejtek lebontását és csökkenti a koleszterinszintet. 

Javítja a memóriát, hatóanyaga, az L-theanine növeli a koncentrációt és az éberséget, miközben ellazít és megnyugtat. A matcha tea nyújtotta előnyöket kipróbálhatod, ha az M Matcha webáruházából rendelsz ebből a minőségi japán teából. 






[fbcomments]