Közérzet · 2017.03.06.

MOBILOZUNK – Ágyban, vécén, autóban

A magyarok 15 százaléka – saját bevallása szerint – naponta több mint négy órát használja a mobilját, a telefonálástól kezdve a zenehallgatáson át a csetelésig. Ez az arány magasabb a nők körében, közel 20 százalék. Magyarországon minden második embernek mobilinternetes okostelefonja van, Veszprém megyében ez az arány 60 százalékos, meghaladj az országos átlagot.

Kis magyar mobilhelyzet


Átlagosan mennyit mobilozunk egy nap, és mire használjuk a telefonunkat? Milyen szempontok alapján választunk készüléket? Egyáltalán miért veszünk okostelefont, mert szükségünk van rá, vagy mert már szinte csak azt lehet kapni? Az Euronics műszaki áruházlánc legfrissebb felmérése a többi közt ezekre a kérdésekre kereste a választ.

Érdekes adat, hogy a legtöbb magyar körülbelül az ötödik telefonját használja, de közel 10 százalék azoknak az aránya, akik legalább a tizedik készüléknél járnak, miközben a megkérdezetteknek több mint 3 százaléka a huszadiknál is többedik mobilját „fogyasztja”.

Legyen olcsó, de jó!

Az ár, a design, a kamera minősége? Vajon mik a legfontosabb szempontok telefonvásárláskor? A felmérésből kiderül, hogy a válaszadók kétharmada az árat jelölte meg elsődleges szempontként. A nők még inkább figyelnek az anyagiakra, körükben ez az arány 75 százalékos. A mobilért fizetendő összeg után a márka és az operációs rendszer típusa a legfontosabb. A kamera minősége a magyarok ötödét, míg a dizájn csak minden tizedik embert befolyásol a választásban.

Míg Veszprém megyében nagyobb az árérzékenység, addig Győr-Moson-Sopronban inkább a márkára és az operációs rendszer típusára figyelnek a vásárlók.

Haldokló SMS

Habár az okostelefonokkal már régóta nem csak telefonálni lehet, a mobilok elsődleges használati módja még mindig a klasszikus telefonálás, derült ki az Euronics felméréséből. Az SMS-ezés népszerűsége azonban egyre hanyatlik: közel kétszer annyian használnak üzenetküldő applikációkat, mint ahányan hagyományos szöveges üzenetet küldenek. Az e-mailjeire minden negyedik ember rá szokott nézni a telefonján, videóhívást pedig a magyarok 15 százaléka szokott indítani.

A fentiek mellett a fényképezés és a videózás a legnépszerűbb tevékenység, minden második ember pedig szórakozásra (zenehallgatás, játékok) és internetes tartalomfogyasztásra is használja okostelefonját. Népszerű még a navigáció, különösen a férfiak körében (50%) és az online ügyintézés, emellett online vásárlást minden ötödik ember intézett már mobilon keresztül.

A veszprémiek kevesebbet mobiloznak

A felmérésből az is kiderül, hogy amíg a legtöbbet mobilozó megyék Borsod-Abaúj-Zemplén és Tolna, addig Veszprémben a többség napi 1–2 órát használja a telefonját. Az ágyban lefekvéskor vagy ébredés után a magyarok 80 százaléka nézegeti a mobilját, minden harmadik ember pedig a vécére is magával viszi a készüléket. Minden második okostelefonos munka és evés közben is mobilozik, 15 százalékuk sajnos vezetés közben is telefonálgat vagy üzenetet ír.

Magas, úgy 30 százalékos azoknak az aránya, akiknek saját bevallásuk szerint igazából nem is lenne szükségük okostelefonra, ugyanakkor a nők 60, a férfiaknak pedig közel fele azt vallja, hogy a mobiltelefonja nélkül már el sem tudná képzelni az életét.

 [stextbox id=”grey”]Forrás: az Euronics Műszaki Áruházlánc felmérése 1465 fő megkérdezésével készült, a 18 év feletti magyar internethasználó lakosság körében idén januárban.[/stextbox]






[fbcomments]