December 11-ét követően a Veszprém és Ajka közötti kis állomásokon nem állnak meg a személyvonatok. A Magyar Kétfarkú Kutyapárt ajkai képviselője, Sándor Balázs emiatt levelet írt az országgyűlési képviselőknek, a MÁV-nak és az illetékes minisztériumnak, de választ még senkitől sem kapott.
Az MKKP passzivistája szomorúan állapítja meg, hogy a MÁV 20-as számú fővonalának technikai fejlesztése kimerült az ezredfordulós villamosításban. Ambiciózus tervek ugyan készültek a vonal korszerűsítésére 2020-as határidővel, de ezekből semmi nem valósult meg.
A megszüntetett járatok helyett az utasok busszal szállítása az eddiginél is nagyobb közúti forgalmat generál, egyáltalán nem környezetbarát, az utasok átszállása pedig körülményes. A Devecseri árokban érintett Márkó, Hárskút, Bánd, Herend, Szentgál, Városlőd, Kislőd és Csehbánya jelentős autóforgalma már eddig is annak volt köszönhető, hogy a személyvonatok, amelyek megálltak ezeken a kistelepüléseken, igen ritkán közlekedtek.
Sándor Balázsnak javaslata is van a helyzet normalizálására. A feltételes megállás rendszere nem ismeretlen a MÁV számára: azt már alkalmazza más vonalakon.
Lényege:
- Leszállás előtt, felszálláskor az utas keresi a jegyvizsgálót, hogy hol akar leszállni. A jegyvizsgáló üzenetet küld a mozdonyvezetőnek és az érintett állomásnak.
- Az állomásokon indulás előtt 15 perccel kell az utasnak bemutatnia a mobilapplikációs jegyét a forgalmi szolgálattevőnek.
- Bérlettel utazás, fel/leszállási szándékát is jelezni kell.
Szerinte a mostani nehéz gazdasági helyzetben különösen fontos lenne a legköltséghatékonyabb közlekedés preferálása, főleg a fölösleges személyautó-használat visszaszorításának érdekében.
Az országgyűlési képviselők és az illetékes minisztérium még nem reagáltak a felvetésre, a MÁV 60 napon belülre ígért választ. Az utóbbit azért nem értjük, mivel valakik valamilyen mérőszámok alapján döntöttek arról, hogy a kis állomásokon nem állnak meg a vonatok, tehát a válaszuk már megvan, csak valakinek meg kellene írnia.