Kiemelt figyelmet kap a 8-as út fejlesztése az utóbbi időben, sorra lehet hallani a fehérvári, várpalotai elkerülő utak egyes szakaszainak fejlesztéséről, Öskü és Herend térségében is folyamatos a munka, de a veszprémi elkerülő mostohagyermekként nincs a figyelem középpontjában.
Azzal mindenki egyetért, hogy jelenlegi formájában túlzsúfolt és balesetveszélyes a 8. számú főút Veszprém körüli szakasza, de a források biztosítása rendre elmarad. Ausztria felé sokan választják alternatív útvonalnak a Házgyári út várost elkerülő szakaszát. Ennek oka, hogy az elkerülő déli részén négy lámpás kereszteződés van, míg az északi részén kettő. Az északi elkerülő pedig közel fele akkora hosszúságú, mint a déli. Nyáron és a hétvégi bevásárlások idején a füredi és a balatonalmádi kereszteződés forgalma szinte elviselhetetlen, emiatt nagyobb a balesetveszély is. A most bővítés alatt lévő Stop.Shop miatt is jó megoldás lenne az almádi útra tervezett körforgalom, amely szintén a főút fejlesztésének keretében valósulhatna meg.
A veszprémi elkerülő út fejlesztése szinte az összes párt tervei között szerepelt már 2006-ban is, igaz, akkor még M8-as néven. Az eredeti tervek szerint az M8-as autópálya a várost teljesen elkerülte volna. Azóta a műszaki tartalmat folyamatosan módosítják, és valószínű, hogy a főút szinte végig az eredeti nyomvonalon marad. Kampány kampányt követ, és a fejlesztésre mindig ígéret érkezik.
A Magyar Közlöny 2014. 11. 26-ai számában ennek ellenére szó sem esik az elkerülő megépítéséről. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium portálján elérhető prezentáció is „forrásbiztosítás függvényében” említi meg a kérdéses szakasz tovább sorsát. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. 600 milliárd forintos, 2015-ös gyorsforgalmi útfejlesztési csomagjából szintén kimaradt a szakasz, így úgy tűnik, a forrás elapadt.
A NIF kérdésünkre adott tájékoztatása szerint az elkerülő előkészítése folyamatban van, a bővítéshez szükséges területek megszerzését végzik jelenleg – ki tudja meddig.
A jelen állás szerint 2017-től kétszer két sávon utazhatunk Veszprémig, a várost a régi, korszerűtlen úton kerülheti el a megnövekedett forgalom, amely majd ismét kétszer két sávon Herendig halad. Tovább terhelheti a várost elkerülő szakaszokat a 73. számú, Balatonfüredre tartó főút fejlesztése is.
A hiányzó veszprémi szakasz a jelenlegi tervek szerint, külön szintű csomópontokkal (forrás: NIF Zrt. )
Kérdéses, hogy a kimaradt szakaszra lesz-e forrás, vagy torzóként megmarad. Eközben az alacsonyabb forgalmú gyorsforgalmi utak fejlesztésének előkészítése már-már követhetetlen.
Mivel a korábbi veszprémi nyomvonal fejlesztése késik, így a városban élők számára növekvő forgalmat eredményez a fejlesztés hiánya, főként a belső körgyűrűn. A főút – főként nyáron – a balatoni forgalom „kerülőútjaként” fog előlépni a jelenleg is zajló fejlesztéseket követően. Tisztázatlan a későbbi M8-as szerepe a 8-as út mellett, a külön szintű kereszteződések esetleges hiánya pedig még nagyobb problémát jelenthet majd a környéken közlekedők és élők számára.