A tavalyi Formula–1-es japán nagydíjon elszenvedett balesetét követően súlyos fejsérüléseket szenvedő és azóta kómában fekvő francia Jules Bianchi halálhírét családja szombaton hajnali 3 óra körül tudatta a sajtóval.
Bianchi formaautós autóversenyzői pályafutását 2007-ben gokartról formaautóra váltva kezdte, már ebben az évben a Formula Renault 2.0 bajnokság 13 versenyéből 5 pole pozícióval, 11 pódiummal, 5 győzelemmel és 10 leggyorsabb körrel győzelmeskedett. 2008-ban elhódította a Legjobb újonc címet, az évad folyamán figyelt fel tehetségére Nicholas Todt, az FIA elnökének fia, aki akkor már olyan versenyzőket menedzselt, mint a szintén F1 versenyző Felipe Masa vagy a Lotus csapatnál jelenleg versenyző Pastor Maldonado.
Bianchi szépen lépdelt a ranglétrán, a 2008-as évben győzött a Masters of Formula–3 versenyen, harmadik lett a Formula–3 Euroseries-ben, majd 2009-ben Formula–3 világbajnok lett 6 pole pozícióval, 12 pódiummal és 9 győzelemmel, közel 40 pontos előnnyel a második helyezett Christian Vietoris előtt. Ezt követően a GP2-be szerződött az ART Grand Prix csapathoz, és ismét a legjobb újonc lett a kategóriában. 2011-ben 3. lett a bajnokságban, 36 ponttal lemaradva a mára szintén F1-es pilótává vált bajnoktól, Romain Grosjean-tól. Még ebben az évben a Ferrari bejelenti, hogy tartalék- és tesztpilótájuk lesz a francia versenyző, aki egyúttal a Ferrari Driver Academy tagja is. Év végén a Sahara Force India csapathoz szerződött, ahol teljes körű csapattagként ugyanekkor teljesítette első szezonját a World Series by Renault 3.5 kategóriában, a Tech 1 Racing színeiben.
Míg végül 2013-ban eljön a nagy pillanat számára, és lehetőséget kapott a Formula–1-ben, a Marussia F1 Team pilótájaként Max Chilton csapattársa lett. Már második szezonjában, a 2014-es monacói nagydíjon megcsillogtatta tehetségét, időbüntetései és versenyautójának korlátai ellenére a kilencedik helyen ér célba, ezzel megszerezve a Marussia fennállásának első világbajnoki pontjait.
Következett az a szörnyű suzukai hétvége, a Phanfone tájfun éppen a nagydíj hétvégéjén söpört végig a térségen, a viharzónát kísérő csapadékzóna már a futam előtt elérte Suzukát. A 42. körben Adrian Sutil, a száraz időben is veszélyes 7-es számú, Dunlop kanyarban a falnak csapta az autóját. A következő körben az ő roncsait elszállító traktornak ütközött a közel 200 km/órás sebességgel érkező Jules Bianchi. Súlyos, életveszélyes koponyasérüléseket szenvedett, ennek következtében az elmúlt kilenc hónapban, a ma hajnalban bekövetkezett haláláig, kómában feküdt.
Az egyik legígéretesebb tehetségnek tartott Bianchi, akinek neve többször felmerült a Ferrarival kapcsolatban, 25 évet élhetett csupán. A Formula–1 elmúlt hatvan évének nagydíjhétvégein elszenvedett balesetek 26. halálos áldozata.