Közérzet / Életmód · 2022.09.20.

Hogyan érdemes kezelni a stresszt?

A modern társadalmunk egyik legnagyobb civilizációs problémája, hogy az emberek mindennapjai tele vannak folytonos és váratlan nehézségekkel, amik aztán folyamatos feszültséghez, stresszhez vezetnek. A kezeletlen stressz pedig nagyon komoly egészségügyi problémákat okozhat hosszú távon, így nem szabad szőnyeg alá söpörni ezt a problémát. De hogyan kell akkor kezelni? Erre térünk ki a következő bejegyzésben.

Milyen tünetei vannak a stressznek?

Addig, amíg csak a folyamatos feszültség van jelen az életünkben, és nem okoz semmi egyéb betegségre utaló panaszt, hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni ezt teljesen. De amikor a semmiből előtűnik a szívritmuszavar, a fejfájás vagy az emésztési zavarok, többnyire a helytelen stresszkezelés áll a háttérben és a rohanó életmód. 

Te felkészültél a váratlan egészségügyi kiadásokra, ha bármi probléma lenne az életedben? Ha nem, akkor itt az ideje, hogy megtedd ezt a lépést is, és köss online biztosítást.


Mit lehet tenni a stressz ellen?

Az orvosok általánosságban azt szokták javasolni, hogy valamilyen nyugtató tevékenységet kezdjünk el folytatni, ami kicsit eltereli a figyelmünket a hétköznapok gondjairól. De ezzel csak az a bökkenő, hogy sok esetben nagyon nehéz csak kikapcsolni a gondolatainkat és relaxálni. Másrészt pedig az a tevékenység, ami az egyik embert megnyugtatja, az lehet, hogy a másikat teljesen felidegesíti. Klasszikus példája ennek a színezés. Egyesek teljesen megnyugodnak az apró minták ékesítése közben, míg mások idővel azt érzik, hogy eltörik inkább az összes ceruzát, és apró máglyát készítenek belőlük, de nem színeznek tovább. 

Testmozgás

Sok esetben a testmozgás is áldásos hatást tud kifejteni a feszültség leküzdésében. Számos alkalommal hallani a jóga nyugtató és kikapcsoló hatásáról, mivel van benne egy keleties nyugalom. A pózok váltogatása, a légzésre való összpontosítás mind-mind segítenek abban, hogy kiszakadj egy kis időre a szürke hétköznapokból, és emelkedettebb hangulatba kerülj. De akadnak olyanok is, akiknek a küzdősportok vagy éppen a futás hozzák el a várt hatást. Az, hogy Neked melyik fog megoldást jelenteni, csak úgy derülhet ki, ha kipróbálsz több mozgásformát is, és végül a számodra leginkább megfelelőt választod. 

Mentális terápia

Sajnos még sokakban él a téves beidegződés, hogy lelki problémákra kellemetlen szakember segítségét kérni. Pedig valójában ennek már alapvetőnek kellene lennie, hiszen ahogy a szervi gondok esetén is megkeresünk egy orvost, hogy adjon segítséget vagy iránymutatást, úgy a lelki problémáinkra is ez lehetne a kiút. Egy jó pszichológus vagy coach segítségével megtanulhatóak azok a technikák, amikkel könnyebben vesszük az akadályokat, és feloldhatóak olyan lelki sérülések is, amik gátolják a mindennapok során a boldogulásunkat.

Kép forrása: Shutterstock





Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[fbcomments]