A kormány családvédelmi akciótervének keretében a nagycsaládosok hétszemélyes, új autó vásárlásához 2,5 millió forintos vissza nem térítendő támogatást kaphatnak. Akkor, ha már van három gyermekük. Érthető, hiszen egyébként minek kellene nekik a hétszemélyes?
Kormányunk tehát feltételezi, hogy a legalább háromgyermekes családnak már van lakása, amit nem svájci frankos hitelre vásároltak, mert akkor még javában törlesztenék. Vagyis lakásra nincs szükségük. Továbbá a szülőknek jól jövedelmező állásuk is van, máskülönben hogyan nevelhetnének 4–5 gyermeket. Sőt, feltehetően megtakarításaik is jelentősek, így elő tudják kapni a kocsi vásárlásához szükséges önrészt.
Fejenként ötmillió megtakarítás
A statisztikák azt mutatják, hogy a magyar háztartások pénzügyi vagyona sosem látott csúcsokra hágott. A KSH egy évvel ezelőtt 9 778 371 magyarországi lakost mért, eszerint átlagosan minden magyar úgy ötmillió forintnyi megtakarítással rendelkezik. Nincs semmi biztatóbb a statisztikánál! Erről itt olvashatunk és nézegethetünk infografikákat.
A Dacia Lodgy a legolcsóbb
Nos, a támogatás legfeljebb az autó árának a felét fedezheti. A csóróbb nagycsaládosok két és félmillióért már vehettek volna valami használt kocsit, de azt nem lehet. Most ők abban a kiváltságos helyzetben vannak, hogy szülhetnek még egy-két gyermeket és vásárolhatnak akár 20 milliónál drágább autót is, ha lenne miből. Akkor hol is tartunk?
A legolcsóbb modellek lesznek népszerűek. A hétüléses Dacia Lodgy például 3,5 millió forintba kerül, így csak a felét kell kifizetni! Arról, hogy mely autókra jár a 2,5 milliós támogatás, itt olvashatnak.
Kiderül, hogy az épp kifutó modell, a KIA Carens esetében a listaár 46,3 százalékára, az Opel Combo esetében 45,5 százalékára, míg a Fiat Doblo esetében 43,1 százalékára elég a vissza nem térítendő támogatás. Íme néhány adat az árakról: Opel Combo 5,5, Fiat Ducato 7,5–10, Nissan E–NV200 12,8, Land Rover Discovery 18,6 millió forint – és így tovább, a határ a csillagos ég.