Közérzet · 2018.04.30.

HÁZGYÁRI ÚT – Az önkormányzat meg az állam ügye

Forgalomgyorsító demonstrációt szervezett néhány napja két szakszervezet, amellyel a Henger utca–Házgyári út kereszteződésében évek óta súlyosbodó, a Valeo és a Continental alkalmazottainak egészségét, biztonságát is komolyan veszélyeztető közlekedési problémára hívták fel a figyelmet.


 Erről szóló írásunkat itt olvashatják


Lamos Pétertől, a polgármesteri hivatal városfejlesztési irodájának vezetőjétől megtudtuk, hogy a Henger utcai fejlesztések közbeszerzési eljárása két héten belül lezárul. Az eredményhirdetést követően megtörténhet a kivitelezésre irányuló szerződés aláírása a közbeszerzésen nyertes kivitelezővel, ezt követően pedig haladéktalanul meg lehet kezdeni a munkát.
A Terület és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keretében megvalósuló fejlesztés kivitelezési költsége 486 millió forint, tartalmát tekintve pedig a Henger utcának a Pápai úttal való összekötését, járdák, kerékpárút, személygépkocsi- és autóbusz-parkolók, valamint buszmegállók kialakítását foglalja magában. A munkálatok befejezése még idén várható. Az önkormányzat illetékessége azonban itt véget ér, mert a TOP-ból származó pénzek felhasználása csak önkormányzati tulajdonú területeken lehetséges. A Házgyári úti csomópont és az egész Házgyári út az állam tulajdona, kezelője a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Az irodavezetőtől megtudtuk, hogy az előkészítés során többször, írásban is megkeresték a Magyar Közutat, hogy az önkormányzati fejlesztéssel egy időben történjen meg a csomópont átépítése, de nem jártak sikerrel. Ugyanakkor volt már példa a közút és a város együttműködésére. A Szabadságpuszta irányába vezető kerékpárút építésének első szakaszában a Magyar Közút a város terveit figyelembe véve előkészítette a 73. sz. főút csomópontjának átépítését, ami a kerékpárút építésével egy időben fog megvalósulni, biztonságossá téve ezáltal mind a gyalogos, mind a kerékpáros forgalom árvezetését a főúton.
Nem hivatalos információnk szerint hiába ismert a probléma a Magyar Közút Nonprofit Zrt. előtt, amíg az állam nem biztosít forrást az útfejlesztésre, ők nem tudnak lépni, mert a kompetenciájuk csupán az üzemeltetésre és a fenntartásra szól. Az üggyel kapcsolatos kérdéseinket eljuttattuk a társaság sajtóosztályához, amint választ kapunk, frissítjük írásunkat.






[fbcomments]