Közérzet · 2022.01.13.

E.on – Lekapcsolás sok mínuszban

Az E.on minden előzetes értesítés és a közös képviselő tudta nélkül tegnap lekapcsolta az áramot egy veszprémi társasház kazánjáról, amely a ház fűtéséről és meleg vizéről hivatott gondoskodni.

A házban tartózkodók egyike kérdésünkre elmondta: a délután során megjelent egy nő és egy férfi. A főelosztót keresték, mondván: ellenőrzik azt. A megkérdezett az E.on-osokat a közös képviselőhöz irányította, aki akkor nem tartózkodott otthon.

Késő délután érezhetővé vált, hogy a lakása hőmérséklete jócskán lecsökkent. A fűtéscsövek jéghidegek voltak, és meleg víz sem jött a csapokból. Azonnal szólt az időközben hazaérkező közös képviselőnek, aki egy másik lakó társaságában felment a tetőtérbe ellenőrizni a kazánt, megnézni, mi okozta a meghibásodást. Arra, hogy a földszinten, a főbejárat melletti kis helyiségben lévő főkapcsolót a szolgáltató üzemen kívül helyezte, senki sem gondolt. Amikor eszükbe jutott, hogy azt is megnézik, már hosszú órák teltek el. Ez azért fontos, mert amikor észrevették, hogy a főkapcsolót a „szakik” leszerelték és ott hagytak egy üres csekket a visszakapcsolásról, már rég elmúlt a hivatali, pontosabban cselekvési idő.

A közös képviselő azonnal telefonált az E.on veszprémi ügyfélszolgálatára, hogy megkérdezze őket az eljárásról. A lakóknak elmondta, hogy novemberben kapott egy levelet a szolgáltatótól, miszerint a társasháznak elmaradása van. Nem volt. Erről levelet írt a szolgáltatónak, és elküldte a befizetésekről szóló átutalások másolatát.

Ezt tegnap este az ügyfélszolgálatossal is megbeszélte, aki azt javasolta, hogy küldje el a másolatokat az általa megadott címre. Ez este fél hét körül megtörtént. A közös képviselő elmondása szerint az ügyfélszolgálatos nem ígérte, de sejttette, hogy még aznap este vagy éjszaka visszakapcsolják az áramot. Közben mások is értekeztek az ügyfélszolgálattal, amelynek egyik munkatársa elmondta: másnap reggel nyolcig semmi érdemleges nem fog történni.

Közben a kis társasház mind több lakója fejezte ki nemtetszését a történtekkel kapcsolatban. Egyrészt azért, mert a kikapcsolás jogtalan volt és a szolgáltató hibájából történt, másrészt, mert Magyarország az év leghidegebb napjait és éjszakáit éli át.

A mínusz 10 fok minden szabályt felülír. Ilyenkor még a hajléktalanszállókra is bárkit befogadnak. Sőt, megnyitják a melegedőket, hogy a farkasordító hidegben senki se fagyjon meg az utcán. És ebben a helyzetben, a XXI. században megteheti egy „szolgáltató” egy társasházzal, hogy kicsit és nagyot, egészségeset és beteget jéghideg, fűtetlen lakásokban hagy éjszakára? Anélkül, hogy arról előzetesen értesítené az ott élők képviselőjét? A kikapcsolás előtt nem kellett volna őt megvárni, hogy azonnal tisztázhassa a helyzetet?

Ha a jogkövető, azaz a rendszeresen fizető társasházakkal így bánik el egy cég, mit teszi ott, ahol ténylegesen nem fizetnek?!

_______________________________________________________________________________________________

Információink szerint ma reggel 9 óráig az E.on még nem kapcsolta vissza az áramot a 16 lakásos veszprémi társasházban.






2 hozzászólás

  1. tjk szerint:

    Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy szolgáltató, s úgy döntött, hogy nem szolgáltat mert neki joga van, hiszen itt a jog az alapja mindennek. Eljött a jogtündér, mindenkit beetetett, s elaltatott. Ezt hívták jogálomnak.
    Aludjatok ti is szépen, de ha fáztok magatokra vessetek… egy-két takaróval többet, mert a tündérnek van, jó sok a messzi keletről…

  2. Bambi szerint:

    Az biztos, hogy nem helyes a cím! Tuti volt kiértesítés. Az utolsó megnevezése: “Kikapcsolás előtti utolsó felszólítás”!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások

A hozzászóláshoz jelentkezzen be Facebook-fiókjába!