Sokféle választ el tudtunk képzelni, de azt nem, hogy a konkrét kérdéseinket egyszerűen semmibe veszi a Csolnoky Ferenc Kórház vezetése. Pedig levelünk megírása óta egy újabb gondról is hírt kaptunk: a leletek nem mennek fel a felhőbe, mert lejárt a tanúsítvány és a kórház nem fizette ki. A háziorvosok így nem látják a betegeik kórházi eredményeit, ami jelentősen megnehezíti a munkájukat.
Olvassák, miként lehet úgy tenni, mintha minden a legnagyobb rendben lenne!
A LEVÉL
Tisztelt Főigazgató Asszony!
Az utóbbi időben számos panasz olvasható a közösségi oldalakon a Csolnoky Ferenc Kórház működését illetően. Tisztában vagyunk azzal, hogy az egészségügy országosan anyagi és létszámgondokkal küzd. Olvasóink konkrét jelzései alapján mégis szeretnénk választ kapni az alábbi kérdésekre. Úgy véljük, a kellemetlen tapasztalásokat könnyebb a helyükön kezelni akkor, ha azok okairól és a problémák kiküszöbölésére tett intézkedésekről korrekt tájékoztatást kapnak az emberek. Együttműködését köszönöm!
Gombás Gabriella
főszerkesztő
KÉRDÉSEINK
Mi az oka, hogy:
– Az utóbbi időben egyszerű röntgenfelvételek (diagnosztikai, kontroll, műtét előtti stb.) sem készülnek el a megyei kórházban? Helytálló az az értesülés, hogy a meghibásodott röntgengépe(ke)t nem tudják megjavíttatni a kifizetésekre vonatkozó korlátozások miatt?
– MRI-vizsgálatra egy-másfél éves előjegyzési időpontot kapnak a betegek (2022. október 19-én 2024. január végére!)?
– CT-vizsgálatra egy év a várakozási idő?
– Szemészeti vizsgálatra ugyancsak egy évet kell az embereknek várniuk?
– Érsebészetre nem lehet időpontot foglalni?
– UH-vizsgálatra fél év a várakozási idő?
– Egész nyáron szünetelt az ortopédiai rendelés, az addig kiadott időpontokat lemondták és műtétek maradtak el?
– Hónapokat kell várni a gyógymasszázsra?
– A betegszállításra huzatos folyosókon, kerekesszékben, étlen-szomjan, magukra hagyva kell a gyakran idős, leromlott állapotú betegeknek várakozniuk órákon át?
– Mi az oka az ellátás színvonalromlásának a műveseállomáson?
– A traumatológiai osztályon – de talán nem csak ott – sem a beteg, sem a hozzátartozók nem kapnak elvárható tájékoztatást, az orvosok telefonon és látogatási időben is elérhetetlenek, a betegápolás hiányosságai miatt felfekvéssel, húgyúti gyulladással, gyógyszerrendelés nélkül adják haza a beteget?
Továbbá:
– Mekkora adósságállományt görget jelenleg a Csolnoky Ferenc Kórház?
– Hol a legégetőbb az orvosok, az ápolók és a szakasszisztencia hiánya?
– Mit tudnak tenni az ápolási körülmények javítása érdekében (széteső ágyak, éjjeliszekrények, elhasználódott ágyneműk, élelmezés, fertőtlenítő kézmosószer a mellékhelyiségekben, WC-papír és törlőpapír biztosítása stb.)?
– Mikorra várható a nővérszálló most kezdődő felújításának befejezése? Hogyan tudták segíteni az ott lakókat az átmeneti időszak áthidalásában?
Végül:
– A jelenlegi helyzetben a lehetetlenül hosszú előjegyzési idők miatt az emberek a magánegészségügy szolgáltatásait kénytelenek igénybe venni. Állami intézményvezetőként ezt helyesnek tartja? Életek múlhatnak azon, hogy Veszprémben a képalkotó diagnosztika gyakorlatilag nem működik, szakorvosi vizsgálatokra pedig több hónap, egy év a várakozás, rosszabb esetben időpontot se adnak. A csillagászati árakat nem mindenki tudja megfizetni! Felelős intézményvezetőként, a gyógyításra felesküdött orvosként mit tesz annak érdekében, hogy a magyar emberek esélyt kapjanak az életben maradásra és a minőségi életre?
A VÁLASZ
„Tisztelt Felelős Szerkesztő Asszony!
Köszönjük levelét, az alábbiakban küldöm megkeresésére válaszunkat.
A Csolnoky Ferenc Kórház munkatársai folyamatosan azon dolgoznak, hogy Veszprém megye lakossága számára a lehető legmagasabb színvonalú, biztonságos betegellátást biztosítsák. Ennek érdekében számos fejlesztés zajlik jelenleg is az intézményben, amelyek azon túl, hogy a betegellátás színvonalát emelik, mind a betegek, mind a dolgozók érdekeit, illetve kényelmét szolgálják. A betegellátás színvonalával kapcsolatos észrevételek és kifogások kivizsgálására a megyei intézmény kiemelt figyelmet fordít. Általános következtetésekre nem áll módunkban reagálni, esetleges korrekciókra konkrét ügyek kivizsgálását követően nyílik lehetőség.
Tisztelettel:
Tinnyei Mária
Pr- és kommunikáció
Csolnoky Ferenc Kórház megyei irányító intézmény”
Fotó: hvg.hu