A Civil Közoktatási Platform február 12-én este megtartotta 2019 oktatási évértékelőjét. Törekedtek rá, hogy még a miniszterelnöki diadaljelentés előtt elhangozzanak azok a valódi és égető problémák, amelyekről a kormányzati kommunikáció rendkívül gondosan hallgat.
Hét különösen fontos problématerületre fókuszáltak: Magyar Tudományos Akadémia, Közép-Európai Egyetem (CEU), tanárok, tankönyv, túlterhelt diákok, jogfosztott szülők, szegregáció.
A civil panelbeszélgetésen arról kaphattak képet a résztvevők, hogy mint jelentenek a hétköznapokban élve szülők, gyermekek, kutatók, tanárok számára a kormányzat hozzá nem értő, a szereplők, de főleg a gyermekek érdekeit semmibe vevő, cinikus, önérdek-vezérelt oktatási ámokfutásai.
A második beszélgetésen az ellenzéki pártok oktatáspolitikusai és a CKP szakértője vettek részt, ahol a politikusok világossá tették: a kormányzat maximálisan figyelmen kívül hagy bármely ellenzéki erőtől származó javaslatot, kritikát, módosítást, semmilyen szinten nem hajlandó konstruktív együttműködésre és nem csupán az oktatás területén. Szóba került a társadalom egyes csoportjainak ambivalens viszonya a kormányzati szándékokhoz (a felelősségtől való megszabadulás, az elitszeparációs igénye stb.), amely kérdésekkel kezdeni kell valamit, illetve a politikusok hangsúlyozták elkötelezettségüket a folyamatos párbeszédre mind az oktatási terület érintettjeivel, mind a teljes civil szférával.
A rendezvényen több mint százötvenen vettek részt, ami már önmagában is jelzi, hogy az oktatásra most különösen nagy figyelem irányul. Az érdeklődők között igen szép számmal voltak fiatalok.
Alább a rendezvény vezetői összefoglalója látható, a témák részletesebb kifejtését a CKP évértékelő oldalán találják.