Össznépi fölzúdulás után az eredeti helyszín helyreállítását ígéri Balatonalmádi mólóján a térség országgyűlési képviselője. A város polgármestere győzelemről posztol, a Bahart még nem adott ki hivatalos közleményt. Az akció árát pedig szokás szerint mi fizetjük.
A történet dióhéjban: egy hónapja hosszú mély árkot ástak az almádi mólóra vezető aszfaltos úton, majd kivágtak arról egy fát, a móló elejére pedig elhelyeztek egy barna kockát. Az almádi lakosok közösségi oldalukon találgatták, mi lehet a „fadarab”, ami belerondít a tó látképébe. A kockából ház lett ajtóval, ablakokkal, légkondidobozzal, elé még egy még mélyebb árok került – benne mindenféle vezetékkel. Erről itt írtunk.
Aztán egyszer csak Balatonalmádi vezetője kiírta a facebookra, hogy a városnak semmi köze sem az árokásáshoz, sem a leendő Bahart-pénztárhoz.
Merthogy addigra a szóbeszédekből kiderült: a Bahart nem hosszabbította meg bérleti szerződését a régi pénztár helyén, saját tulajdonára épített hát egyet. A fakivágáshoz pedig annak rendje és módja szerint kért engedélyt. Azt meg is kapta a polgármestertől, írásban. Ő viszont azt állítja, nem tudta, mi a szándéka a cégnek a fakivágással. Az össznépi fölzúdulás arra késztette, hogy határozatban tiltsa meg a pénztárbódé építését. Majd az önkormányzat képviselőivel látványosan kivonultak testületileg a mólóra, amit videón meg is örökítettek. Körbeszalagozták (lezárták) a közhasználatban budi elnevezésű pénztárt, kiragasztották rá a tiltó határozat egyik oldalát (a másik, ahol az aláírás és a pecsét hivatalossá tenné az iratot, lemaradt).
A hajózási vállalat erre válaszként bizonytalan ideig megszüntette a személyhajózást Balatonalmádiban.
Ekkor már országszerte híre ment az almádi akcióknak, így nem kellett sok a térség országgyűlési képviselőjének, összetrombitálta az érintetteket. A tárgyalást követően örömmel közölte, megmentették az almádi mólót, visszaáll a régi rend.
Hogy az akciózás mennyibe van nekünk, adófizető polgároknak, nem tudható. Háztervezés, közműtervezés, árokásás, fakivágás, elszállítás, házállítás, bódé fölszerelése, még nagyobb árokásás. Rengeteg telefonos, elektronikus megkeresésre válaszadás. Majd házbontás, házelszállítás, árokbetemetés, faültetés, útbetonozás. Senkinek ne legyenek kétségei: a 65 százalékban állami tulajdonban lévő Bahart a milliókat nyereségéből fizeti majd, vagyis a nagy közösbe ennyivel kevesebb adót fizet. Vagy még támogatást is igényel vesztesége esetén.
Mindez megspórolható lett volna némi előzetes egyeztetéssel.
Fotó: Facebook