A Vanderlich Egészségcentrum számára mindig is fontos volt a betegek megfelelő tájékoztatása a megelőzéssel és a már kialakult egészségügyi problémákkal kapcsolatban. Ezért is döntöttek úgy a központ működtetői, hogy az egészségügy területén elsőként próbálják ki, milyen eredményeket lehet elérni a chatbottal.

A chatbot egy előre programozott beszélgetőpartner, azaz mesterséges intelligencia, amely a Facebook Messengeren keresztül működik. A chatbot keretében előre megtervezett beszélgetésvariációk és menürendszerek működnek, amelyek nem csupán tájékoztató jellegűek, hanem különböző megfigyelési pontokat is tartalmaznak, hogy a felhasználókat az őket leginkább érdeklő egészségügyi témák irányába tereljék.

A pár hete elindított chatbotot már több százan használják, s kapnak folyamatosan, 2–3 naponta edukáló tartalmat a vérnyomás problémáktól, a cukorbetegségen keresztül egészen a bőrrákig vagy éppen a napégés megelőzéséig. Ezeket finom és egészséges ételek készítéséhez segítséget adó receptötletek, videós tartalmak, képek és animációs gif-ek színesítik.

Ami külön érdekesség, hogy az idősebb korosztály is előszeretettel használja a mesterséges intelligenciát kiaknázó lehetőséget: a felhasználók közel háromnegyede 45 év feletti.

A Vanderlich Egészségcentrum chatbotját itt kipróbálhatja.

Hozzászólások

hozzászólás