Alig telik el nap anélkül, hogy a közösségi portál különböző felületein vagy épp a Veszprém Kukac oldalán ne tenné szóvá valaki a V-Busz járművein tapasztalható hőséget, a klíma hiányát. Nincs szervizháttér? Spórolnak az üzemanyaggal?

Épp ez utóbbit kérdőjelezte meg levelében egy olvasónk, aki lefotózta, amint a lila busz az ÉNYKK Pápai úti benzinkútján tankol. Szerinte puszta hanyagság miatt és indokolatlan pluszköltséget okozva a cégnek.

Szerettünk volna válaszokat kapni. Első körben Mihálszky Gábor szakmai igazgatótól, aki Pálinkás Norbert ügyvezető igazgatóhoz irányított minket. Mivel ő a telefonját nem vette fel, sms-ben kértünk visszahívást, jelezve, hogy olvasói észrevételek kapcsán kérdeznénk. Bár az üzenet „kikézbesítődött”, az ügyvezető igazgató egyelőre nem reagált a megkeresésre. Alább a hozzánk eljuttatott leveleket idézzük és várjuk, milyen magyarázatokkal szolgál a cég.

Hétvégén a V-Busz kocsijai az ÉNYKK garázsban tankoltak, mert a gázolaj rendeléséért felelős személy (Pálinkás Norbert bizalmi embere) elfelejtett rendelni. A tankeres szállításhoz képest ez több százezres többlet (nem nagyker ár, ráadásul a buszoknak a két garázs között is meg kell tenni egy oda-vissza utat). Ezt a trehányságot már nehéz szó nélkül hagyni. A cég most kapott több száz milliót és már ezen a héten sem képesek odafigyelni a vezetésben arra, hogy rendesen működjenek a dolgok. Remélem, a nyilvánosság erejével, ha rákérdeznek a cégre, lesz valami eredménye.”

Szombaton a 14.00-ás helyi járattal utaztam Gyulafirátótról Veszprémbe. A külső levegő hőmérséklete 32 Celsius-, az autóbuszban 40 fok felett. Megkérdeztem a gépkocsivezetőt: – nem működik a klíma? Nagyon udvariasan, kedvesen közölte, hogy nem működik, ő nem tud semmit csinálni, őt a forgalomirányítás erre a kocsira ültette. Tovább érdeklődtem, mi történik akkor, ha ebben a teljesen oxigénhiányos környezetben valaki rosszul lesz, erre az volt a válasz, hogy akkor ő mentőt fog hívni.

Az autóbusz ablakait nem lehetett kinyitni, a küldött képeken látszik mekkora résen kaptak levegőt az utasok. Ennél még a negyvenéves, igen-igen szutykos csuklóson is elviselhetőbb volt az utazás.

Szombaton a ritka menetrendek miatt nyilvánvalóan nem minden autóbuszra van szükség. A forgalomirányítás nem gondol arra, hogy 32 fok felett legalább levegőt kellene beengedni az utazótérbe?

Küldök egy képet az autóbusz klímaberendezésének szűrőjéről, mindent elmond… Akinek nem lesz gondja az oxigénhiánytól, baktériumok okozta légúti problémái biztosan lesznek.”

Hozzászólások

hozzászólás