Veszprém kiskereskedelmi életére a kettősség a jellemző. Míg a belvárosban sorra zártak be az üzletek és egyre több „turkáló” nyitott – vagy még az sem –, addig a Balaton Pláza és a Stop.Shop közel 100 százalékos kihasználtsággal működik és folyamatosan fejlődik. Ennek bizonyítéka, hogy Gödöllőt követően Veszprémben is bővít a Stop.Shop bevásárlópark.

A jelenség országos, de Veszprémben a megújított belvárosban igen feltűnő jelenség  a sok üres üzlet. Az igazi nagy márkák nem jelennek meg a sétálóutcán, a fogyasztók pedig egyre inkább a nagy alapterületű áruházakat részesítik előnyben.  Veszprémben a korábbi városszerkezet radikális átalakítása magában hordozta a nagyobb alapterületű üzletek lehetőségét – gondoljunk akár a húszemeletes alatti üzletsor, a Bástya üzletház és Vár Áruház hármasára –, de az áttörés várat magára. A  nagyobb drogérialáncok, pár telekommunikációs szolgáltató és a Spar belvárosi egysége mellett szükség lenne néhány olyan üzletre is, amelyek a fiatalabbak körében is népszerűvé tennék a belvárost. Ilyenek főként az úgynevezett „fast fashion” üzletek, amelyek kedvező áron kínálnak divatos termékeket, nagy alapterületen. Ha a vásárlók már megjelentek, akkor könnyebb lenne a kis alapterületű üzletek számára is a megélhetés, hiszen a vásárlóközönség több időt tölt el ilyen közösségi tereken.

Újközterületekbezártüzletek

Veszprémben a megújított belvárosban igen feltűnő jelenség a sok üres üzlet

Az agora szerepét tölti be jelenleg – még ha kényszerű megoldásból is – a város szélén lévő két bevásárlóközpont. A Balaton Pláza 2004-ben nyitott, úgynevezett első generációs bevásárlóközpontként. A vásárlói szokások gyors változása miatt alakul át éppen, míg a Stop.Shop bevásárlópark nagy alapterületű üzleti megoldása igazán sikeres lett Veszprémben.

A Balaton Plázában megjelent nagyobb üzletek mágnesként működnek, azaz a kisebb alapterületű üzleteknek is folyamatos forgalmat generálnak.

4nagyalapterületűújüzletépül

Olyan bérlőket sikerült megnyernie a Stop.Shopnak, mint a Hervis, a Pepco, a KIK és a Deichmann

A Stop.Shop idén tovább növeli alapterületét, ami a város vásárlóerejét tekintve nem kis mutatvány. Ősszel újabb 2000 négyzetméterrel bővül, és olyan bérlőket sikerült megnyerni magának, mint a Hervis, a Pepco, a KIK, a Deichmann, ily módon tovább növelve előnyét a belvárossal szemben.

Kétségtelen, hogy a belvárosi közterületek megújítása már nagyon időszerű volt, talán kicsit későn is indította el a város. Sajnos az igazi tartalom még várat magára, egy sétálóutcának azt a funkciót kell betölteni egy városban, ami miatt kikerülhetetlenné válik, de jelenlegi formájában és a vásárlói szokásokhoz való lassú alkalmazkodás miatt félő, hogy elkésett az önmagában álló közterület-megújítás.

Hozzászólások

hozzászólás