Amióta világ a világ, mindig voltak trükkös csalók és naiv áldozatok. Mostanában éppen egy igencsak régi csalással tarolnak, némileg újragondolva a koncepciót. Már évekkel ezelőtt felbukkant a módszer, akkoriban tele volt vele a sajtó és a közösségi oldalak. Hála a Gazdasági Versenyhivatal szigorának és a milliós büntetésnek, egy időre sikerült ritkítani a szélhámosok sorait.

A pénzszerzésre szakosodott csalók általában telefonos zaklatással nyomatékosítják a követeléseiket, évekkel vagy hónapokkal korábbi, légből kapott szóbeli megállapodásra hivatkoznak. Attól sem riadnak vissza, hogy áldozataikat perrel és jogászokkal fenyegessék, s mindig akadnak – általában kisebb vállalkozások – amelyek inkább fizetnek, hogy megszabaduljanak a folyamatos zaklatástól.

Több veszprémi vállalkozó jelezte, hogy az elmúlt napokban telefonon megkereste őket a Magyar Telefonkönyv Kft. „menedzsere” (ugye, most már sokaknak ismerős a cégnév?), aki közölte, hogy egy régebben megkötött szerződésük értelmében (kiadványukban, internetes felületükön stb. megjelent a kiszemelt áldozat hirdetése) esedékessé vált a szerződött összeg megfizetése, ami 25 és 35 ezer forint között alakult (mondhatnánk, a megfizethetőség határain belül). A módszer annyiban változott, hogy míg régebben az egyik telefonos szolgáltató logójára, színvilágára hasonlító „számlát” és csekket küldtek postán, abban bízva, hogy a megtévesztett vállalkozó feladja a kért összeget, most telefonon és futár közreműködésével próbálják a kért összeget behajtani.

Hogy a kifizetett összegért mi jár cserébe?

Semmi. A szakember tanácsa, hogy semmilyen esetben se vegyünk át olyan csomagot, küldeményt, amelyet nem rendeltünk meg, ne írjunk alá olyan átvételi elismervényt, amelyet a későbbiekben szerződésként használhatnak ellenünk, ne rendeljünk, főleg ne fogadjunk el szolgáltatást kétes hírű cégtől. Pillanatok alatt utána lehet nézni egy-egy szolgáltatónak, például itt. Vagy akár a közösségi és keresőoldalakon.

Hozzászólások

hozzászólás