A Pannon Várszínház fennállásának 18 éve alatt az eddigi legjobb évadot zárta, habár a tao megszüntetése miatt eldobhatták az erre az évre szóló, már meglévő üzleti tervüket.

Vándorfi László, a színház igazgató-rendezője a Pannon Várszínház évadzáró társulati ülésén szokatlan nyíltsággal beszélt arról a helyzetről, amit a tao megszüntetése okozott.

Még most sem derült ki, mi lesz a tao helyett és mikor

Az évadunk messze kiemelkedik az eddigiek közül: óriási közönségsikert arattunk, és számtalan szakmai elismerést kaptunk. Tavaly október utolsó hetében jött a hír: megszűnik a tao, így aztán érvénytelenné vált az erre az évre megfogalmazott üzleti tervünk. Arról, hogy az új rendszerben miként fogják elosztani a tao helyére lépő támogatásokat, a mai napig nem tudunk biztosat. Kaptunk egy levelet az illetékes minisztériumtól, amelyben az áll, hogy az abban megfogalmazottak részükről nem jelentenek pénzügyi kötelezettséget. Tavaly, tehát nem a színházi évadban, hanem 2018-ban 90 millió forint tao támogatásra voltunk jogosultak jegyárbevételünk alapján, amelyhez meg is szereztük a támogatói réteget, főleg Veszprém megyei cégeket, és a támogatásokból be is érkezett 60–70 millió forint. A fennmaradó összegre pályáznunk kellett. A 22 pályázati pontból 11-re adtunk be pályázatot, ennek az eredményére még várunk. Idén már 120 millió forint lett volna taoból származó bevételünk, ami szintén azt mutatja, hogy számokban is kifejezhető az elmúlt évadunk sikere. Bízunk abban, hogy az új támogatási mód minden színház számára minél előbb elérhető lesz, habár a kialakítása, az elvekés a gyakorlat még nem látszik. Azt tudjuk, hogy a támogatásra szánt összeg, 37,5 milliárd forint szerepel az idei költségvetésben, de hát a részletekben rejlenek a nehézségek. Bennünket eléggé pontatlanul a magánszínháza közé sorolnak, az EMMI szerint önkormányzati színház vagyunk, ezért sokat kell lobbiznunk, sok emberrel kell megismertetünk a munkánkat, hogy ezt a kissé lenéző magánszínház besorolást meg tudjuk cáfolni. Mindemellett nem csökkent a társulat ereje és az irántunk való érdeklődés.

A Pannon Várszínház a 2017/2018-as évadban 190 saját előadást tartott és 23 vendégelőadással lepte meg a közönségét – ez utóbbiak többsége a táncfesztiválon fellépők bemutatkozását jelentette –, tehát 213 előadással zárt. A mögöttünk álló 208/2019-es évadban (június 2-áig) 193 saját, 12 vendégelőadás a mérleg, de július 31-éig még 21 előadást terveznek a nyári programban, így elképesztő csúccsal, 236 előadással fejezik be az évadot. Ehhez még hozzátartozik, hogy a tavalyi évadban 72 ezer, az ideiben 77 500 fizető néző látta a Pannon Színház előadásait, és azzal számolnak, hogy a nyári produkciókkal együtt megdönthetik a százezres nézőcsúcsot is.

Tisztelettel gratulálok a társulat valamennyi tagjának, hiszen ebben az eredményben nagyon sok közös munkánk van! – jelentette ki Vándorfi László.

Gazdag nyári program

Az igazgató elmondta, hogy július 4-én mutatják be a következő évad első előadását, a nagyszabású Hair című musicalt a Hangvillában, amelyet aztán még hat alkalommal játszanak a nyáron, de a közönség a nyári hónapokban láthatja A Pál utcai fiúkat is, a színház talán eddigi legnagyobb sikerét, amelyet több mint száz alkalommal játszottak és számos más sikerdarabot is, például a Csinibabát, A dzsungel könyvét vagy A padlást. A színház nyári műsorterve itt olvasható.

A közönség Szelle Dávid rendezését szerette legjobban

A társulati ülésen átadták a közönségdíjakat és a színház vezetésének díjait is az elmúlt évad legjobbjainak. A közönség szerint a legjobb rendezés Szelle Dávidé volt: a Boeing, Boeing – Leszállás Párizsban. Szintén a közönség szerint az év legjobb színészei Molnár Ervin, Oravecz Edit és Pap Lívia voltak. A színház színészi különdíját Kovács Ágnes Magdolna vehette át a Béke presszóban nyújtott teljesítményéért és Szelle Dávid a Csinibabában látott mellékszerepéért. Székely Szügyi Zsuzsanna titkársági dolgozó és Herczeg Róbert technikus munkáját is elismerték.

Hozzászólások

hozzászólás