A Z generáció tagjait célozza az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ) pályázata, amelyre reklámfilmeket várnak a fiataloktól.

Magyarországon az italos kartondobozok mindössze 23 százaléka jut el a szelektív gyűjtőkbe, míg néhány európai országban ez az adat már 80 százalék. Immár harmadik alkalommal indít kreatív reklámfilm pályázatot az IKSZ ZöldenJobb.mp4 elnevezéssel, ahol horror, tragédia és komédia műfajokban nevezhetnek a diákok. A pályázat a 13–19 éves korosztályt a szelektív hulladékgyűjtésre szeretné ösztönözni, és felhívja figyelmüket az újrahasznosítás fontosságára. A nyertest az egész ország megismerheti, hiszen a győztes kisfilmet több tévécsatorna is sugározza majd jövőre.

A zöldebb jövő is egy kis lépéssel kezdődik

Ahhoz, hogy jobbá tegyük a világot, néha nem kell más, csak egy elhatározás, ahogy a szelektív hulladékgyűjtés esetében is. Ezzel a döntéssel ugyanis évente megközelítőleg 38 ezer fát menthetnénk meg a kivágástól. Ezért is jött létre az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés edukációs reklámfilm pályázata, amely kifejezetten a Z generációt szólítja meg. Az ő kreativitásuk és elszántságuk ösztönzően hathat más korosztályra, szüleikre is

Az elmúlt években beküldött reklámfilmekből kiderül, hogy a fiatalabb generáció már tudatosabban figyel környezetére, és ehhez a szelektív hulladékgyűjtés is hozzá tartozik. Az italos-karton hulladék értékes alapanyag, amelyből az újrahasznosítást követően is rengeteg hasznos termék keletkezhet, de csak akkor, ha szelektíven gyűjtik – mondta Baka Éva, az egyesülés ügyvezető igazgatója.

Horrorral, komédiával a környezetvédelemért

Az általános és középiskolás fiatalok egy 30 másodperc hosszú kreatív reklámfilm beküldésével pályázhatnak, amelyben a szelektív hulladékgyűjtésre és az újrahasznosításra hívják fel az ország figyelmét. A pályázók három műfaj – horror, komédia vagy tragédia – közül választhatnak filmjük forgatásához, melyet bármilyen technikai eszköz segítségével elkészíthetnek. A pályázók november 11-ig küldhetik el műveiket.

A Z generáció máshogy közelíti meg azokat a problémákat, amelyek a jövőnket befolyásolják, mint például a szelektív hulladékgyűjtés. Éppen ezért izgatottan várjuk az idei pályázati anyagokat minden olyan diáktól, akinek fontos a környezete védelme és ezt szeretné megmutatni videó formájában – mondta Fazekas Ildikó, az Önszabályzó Reklám Testület igazgatója, a szakmai zsűri tagja.

Rajta kívül például Dudás Balázs díjnyertes filmrendező is bírálja a pályaműveket. Az általuk kiválasztott első helyezett nyereménye egy GoPro kamera, a közönségszavazás díjazottja pedig értékes fotós és filmes eszközökkel lesz gazdagabb.

ZöldenJobb1

Hozzászólások

hozzászólás