Míg az utakon óvatosabb hölgyek elsősorban az abroncsnyomással kapcsolatos problémák, valamint a padkák és kátyúk okozta sérülések miatt, addig a sportosabban vezető férfiak jellemzően a vezetési stílusukból adódó abroncssérülések miatt térnek be a gumiszervizekbe – derült ki a Bridgestone gumiszervizek vezetői körében végzett elemzéséből.

A gyorsabb tempó miatt a férfi autósok általában hamarabb kénytelenek új abroncsot venni, mint az autójukat és a gumikat is jobban kímélő nők. Egy dolog azonban mindkét nemre jellemző: csere esetén egyre fontosabb szempont a gumiabroncs minősége és megbízhatósága.

Száguldás, Porsche, szerelem és hirtelen fékezés

Míg a férfiak városban 10–15 km/órával, országúton akár 20–30 km/órával gyorsabban és a kanyarokban is nagyobb sebességgel vezetnek, addig a nők óvatosabban, körültekintőbben és kevésbé agresszíven hajtanak. A Bridgestone gumiszerviz partnerhálózatának vezetői szerint a nemek vezetési stílusa közötti különbség nemcsak az abroncsok állapotában, de a jellemző abroncs-sérülésekben is egyaránt megmutatkozik.

A legdemokratikusabb abroncssérülés a defekt

Az erősebb nem képviselői főleg az abroncs széleinek rendellenes kopásából adódó problémák miatt keresik fel a gumiszervizeket. Emellett jellemző esetükben az is, hogy abroncsaik futófelülete hamarabb eléri az előírt 1,6 mm-es profilmélységet, amikor már cserélni kell a gumikat. Ezzel szemben a női autósok gyakrabban fordulnak szakemberhez az abroncsnyomással kapcsolatos problémák, valamint a padkák és kátyúk okozta sérülések, szálszakadás és oldalfalsérülések miatt. A cég szervizpartnerei szerint ugyanakkor a legdemokratikusabb abroncsprobléma a defekt, amely mind a férfiak, mind a nők számára a leggyakoribb sérülés, és amellyel legalább 5–6 alkalommal szembesülnek autós éveik során.

A férfiak jobban nyúzzák, de jobban is figyelnek az abroncsokra

Annak ellenére, hogy a férfiak jobban nyúzzák a gumikat, az abroncsszervizek vezetői szerint jobban is figyelnek azok állapotára. Műszaki beállítottságuk okán a férfi autóvezetők hamarabb észreveszik az abroncshibákat, a sérüléseket, a kerekek kiegyensúlyozatlanságát, a nem megfelelő guminyomást, vagy azt, ha az abroncs lefutott, és célirányosan fordulnak szakemberhez. Ezzel szemben a hölgyek jellemzően csak a téli vagy a nyári abroncsváltások idején szembesülnek azok hibáival, illetve azzal, hogy az abroncs cserére szorul.

A nők tovább halogatják az abroncscserét

A hölgyek csak az utolsó utáni pillanatban cserélik le abroncsaikat, akkor is jellemzően azért, mert már elöregedett és nem azért mert elkopott, ami szintén azt jelzi, hogy kíméletesebben, óvatosabban vezetnek. A szervizek vezetői szerint nem ritka, hogy a hölgyek akár 5–7 szezonon át is használják az abroncsokat, míg velük ellentétben a férfiak autóin mindössze 4–5 szezont bírnak ki az abroncsok.

A nők a szakemberre hallgatnak, a férfiak a teszteket böngészik

A cég szervizpartnerei szerint annak ellenére, hogy az ár még mindig meghatározó szempont új abroncs vásárlásakor, mindkét nem képviselői kezdik előnyben részesíteni a minőségi abroncsokat. Mind a férfi, mind a női autóvezetők számára fontos, hogy a gumiabroncs megbízható és jól irányítható legyen, valamint hogy vizes úton is jól tapadjon. Ennek érdekében pedig hajlandók magasabb árat is fizetni érte. Az új gumik kiválasztásában a hölgyek jellemzően a szervizek szakemberei vagy férfiismerőseik tanácsára, az urak pedig elsősorban személyes tapasztalatukra, illetve az interneten publikált teszteredményekre hagyatkoznak.

Hozzászólások

hozzászólás