A fuldai székhelyű német R+S Group a napokban nyitja meg munkaerő-közvetítéssel foglalkozó veszprémi irodáját. A több európai országban működő cégcsoport a munkaerő toborzása mellett szakmai képzéssel és nyelvi tanfolyamok szervezésével is foglalkozik. Vezetői, Markus Röhner vezérigazgató és Matthias Predojevic ügyvezető az újonnan létesülő veszprémi irodában jártak és magyarországi projektjükről tájékoztatták a sajtó képviselőit. Dióssy Péter területi képviselővel beszélgettünk. 

– Feltételezem, hogy vannak becsléseik arról, a német ügyfeleik igényeihez képes mekkora a magyar munkaerőpiac és milyen a szerkezete?

Cégcsoportunk a magyarországi irodanyitással egy időben a kelet-közép-európai régióban négy másik országban is kirendeltségeket létesít. Tisztában vagyunk azzal, hogy országonként mások a helyi adottságok, Magyarország kis ország, relatíve kevés a potenciális munkavállaló. Azonban könnyű a magyar állampolgároknak munkaviszonyt létesíteni az EU-n belül, a németnyelv-ismeretük is jobb, mint a legtöbb környező országban.

– Milyen mértékben felel meg a magyar szakembergárda képzettsége és produktivitása a német igényeknek?

 A magyar szakemberek képzettsége és külföldi munkavégzési minősége nemzetközi összehasonlításban is jónak mondható. Azokon a területeken, amelyekre mi keresünk szakembereket – villanyszerelő, hegesztő, klíma- és légtechnika-szerelő, lakatos, épületgépész stb. – a munkaadóknak jó tapasztalataik vannak és szívesen várják a Magyarországról érkezőket. A német vállalkozások köztudottan pontos és precíz munkavégzést várnak el. Azt gondolom, hogy a munkakultúra és a technológiai ismeretek szempontjából is vonzó a magyar munkaerő. Mivel mi hosszú távú munkaviszonyt kívánunk kialakítani az ügyfeleinkkel, a megbízhatóság és az elkötelezettség is fontos szempont, amiben szintén jól teljesítünk.

– Milyen célirányos kommunikációs és egyéb eszközöket vetnek be ahhoz, hogy eljussanak a potenciális munkakeresőkhöz, hogy a jövőbeni ügyfelük mielőbb a partnerük lehessen?

 A közeljövőben átfogó, országos marketingkampány elindítását tervezzük. Számítunk németországi anyavállalatunk marketingtapasztalatára és támogatására is. Egy marketing mix keretén belül a Facebookon történő aktív jelenléttől kezdődően a nyomtatott sajtóban való megjelenéseken át az óriásplakátokig számos felületen kívánjuk a működésünket és szolgáltatásunkat publikálni. Emellett igyekszünk különböző fórumokon keresni a személyes kapcsolatot a potenciális munkavállalókkal.

– A másik oldalról megközelítve a témát, érdekelne: hozzávetőlegesen mekkora közvetítési költséggel kell számolnia az önök által kiközvetített szakmunkásnak, amennyiben tökéletesen megfelel a német piaci követelményeknek? 

A közvetítési tevékenységünk szakemberek számára semmilyen költséggel nem jár. A személyes konzultációnak, a szakmai tudás felmérésének vagy éppen a külföldön történő szerződéskötésnek a költségeit is mi álljuk.

– És ha a munkavállalás nyelvi vagy egyéb képzést igényel?

  A nyelvi képzés költsége leginkább attól függ, hogy a szakemberek milyen szakterületen dolgoznak, illetve a kurzust megelőzően milyen szinten beszélik a német nyelvet. Minden résztvevő számára egyedi ajánlatot adunk, amelynek végösszegét lehetősége lesz részletekben törleszteni a németországi munkába állást követően. Vállalkozásunknak nem célja, hogy a nyelvoktatáson „nyerészkedjen”. Az az érdekünk, hogy minél hosszabb távon tudjunk munkaviszonyt létesíteni jól képzett, nyelvet beszélő és megbízható szakemberekkel.

– Mondana néhány szót a kitűzött céljaikról? Hogyan számolnak, mennyi idő alatt lesz a magyar leányvállalat nyereséges?

Tisztában vagyunk vele, hogy már sok jó szakember hagyta el az országot. A külföldön dolgozni vágyók segítségünkkel megbízható, stabil munkahelyre kerülnek. Minőségi szolgáltatást nyújtó vállalkozás vagyunk, amely minőségi munkaerőt keres. Ez idáig vállalatunk a közép-kelet-európai térségből megközelítőleg 700 dolgozót vett fel állományába. A legmagasabb szinten rendelkezünk elvárható dolgozói háttérrel, partneri kapcsolatokkal, infrastruktúrával. Cégcsoportunk az irodanyitással és a marketinggel összefüggésben számottevően fektet be az országunkban, és a jövő évet nyereségesen szeretnénk zárni.

– A migrációs mozgások miatti aggodalom Magyarországon gigantikus méreteket öltött, nem tartanak attól, hogy ez a jelenség hátráltathatja üzleti tevékenységük kívánatos kibontakozását?

Úgy gondolom, hogy a migrációs mozgások jelenleg nincsenek hatással a tevékenységünkre, és nem is feltételezem, hogy a közeljövőben különösebben hatnának rá. Ezen távolabbi országokból érkező emberek a munkakultúra különbözősége, a nehezebb adminisztráció, az alacsonyabb szintű nyelvismeret miatt nem rontják a magyar munkavállalók németországi esélyeit, Magyarország pedig láthatóan nem célállomása a migrációnak.

Hozzászólások

hozzászólás