A veszprémi fejlesztési tervek nem túl sikeresek mostanában. Próbálunk elvonatkoztatni a kétharmad elvesztését okozó időközi választástól, de az utóbbi időben annyira feltűnő Veszprém háttérbe szorítása, hogy nem tudunk szó nélkül elmenni mellette. A korábban ígért fejlesztések 2018 felé tolódnak – így az uszoda, a 8-as elkerülő fejlesztése, a húszemeletes felújítása –, most pedig újabb kudarccal bővült a sor.

Városunk ugyanis első körben nem nyert pályázatot az intermodális csomópont megvalósítására, miközben a kormány múlt heti döntése értelmében néhány közeli városban hasonló közlekedési csomópontok létesülhetnek.

A Magyar Közlöny legutóbbi számából kiderült, hogy a 42 milliárd forintos keretből Székesfehérvár 6,5 milliárd forintot, Tatabánya-Bicske 11,5 milliárdot, Kaposvár pedig 10,5 milliárdot kap. Székesfehérvár előresorolása Veszprémmel szemben több ponton is megmagyarázhatatlan. Míg Fejér megye székhelyén tíz éve felújították a Piac téri buszállomást több mint 500 millió forintból, addig Veszprémben jelentősebb felújítás már évek óta nem volt. Városunknak viszont jutott 500 millió forint az intermodális pályaudvar megvalósíthatósági tanulmányára. Egy tanulmányra! Ebből az összegből a teljes jelenlegi buszpályaudvart felújíthatták volna, sőt, talán a vasútállomás kisebb átalakítására is juthatott volna.

Persze, még nem veszett el minden remény, a kormányhatározat kitér a sikertelen pályázatok esetleges forrásainak keresésére is, amire azon nyomban fel is kéri a nemzetgazdasági minisztert. Ha ismerős a „forráskeresés” szófordulat, jól emlékszik az olvasó, hiszen a 8-as út esetében is már egy éve keresik rendületlenül a forrást, eddig teljesen sikertelenül.

Abban mindenki egyetért, hogy Veszprém jelenlegi közlekedési központjai nem éppen üde színfoltjai a városnak. Félreértés ne essék, e sorok írójának komoly kétségei voltak, vannak a veszprémi intermodális pályaudvar eddigi terveivel kapcsolatban. Az ésszerű felújítás a jelenlegi helyszíneken eredményesebb és jobb alternatíva lenne a város számára, mint az autóbusz-állomás vasútállomásra költöztetése ilyen forráshiányos időszakban.

Persze, ehhez is pénz kell(ene).

Hozzászólások

hozzászólás