Kaptunk hideget is, meleget is tegnapi írásunk nyomán. Ugyanis örömteli hangvételben népszerűsítettük a veszprémi közösségi közlekedés indulását, bár gyanakvó természetű munkatársunk figyelmeztetett arra, hogy észlelései még nem egészen reálisak, mert nem munkanapon utazott a V-busz járatán.

És milyen igaza volt. Január 2-án nyakunkba zúdult a közösségi média népe, tucatszámra írogatták panaszaikat a közösségi oldalakon, beleértve a V-busz Kft. oldalát is. Ezekből szemléztünk:

Ma, 2019 első munkanapján élesben próbáltam ki az új buszjáratokat (rendszeresen buszozom). A 6:55-kor induló (Gyulafirátót, forduló) járatot céloztam meg 6:50-kor a felső megállóban voltam. A busz nem jött. Végül a 7:05-ös járattal tudtam eljutni Veszprémbe, és így még sikerült elérnem a céges járatot. Itt jegyezném meg, hogy hasonló baki esetén kb. 1,5 órát vesz igénybe, hogy eljussak a munkahelyemre (12 km).

Gyulafirátótról a Kistó utcába 3 óra alatt lehetett bejutni. Véletlenül kimaradt 3 darab 3-as.

Reggel az 5 órás busz sem indult Gyulafirátótról.

Kádártán sem jött semmi 7:15 és 8:10 között.

4:50-kor indultam el az 5:00-s buszra, és 7-re csak beértem a munkahelyemre.

A legnagyobb probléma az, hogy a tisztelt V-busz oldalán meg sem lehet említeni ezeket a dolgokat vagy bármiféle kritikát, mert egyből tiltják a hozzászólót! Az utazóközönségért vannak, mi?

Ez a menetrend egy sz@r, 3 óra alatt gyalog elér az ember A-ból B-be. Sőt még vissza is. Minek kellett ezért plusz busz?

A menetidő a duplája, és át kell szállni a belvárosban. A Cholnoky meg a Csererdő között megszűnt a közvetlen közlekedés. A 7-es járat megbolygatásával a lakótelepet át kell sétálni. A 7/A járatról a lakótelep egyik felén le tudsz szállni, a lakótelep másik felén meg fel. Vicc az egész!

A 7:38-as 4A óriási késéssel indult. Nyilván a reggeli csúcs miatt nem tudja tartani a menetidőt. Ez most már mindig így lesz? Jobb lenne, ha nem attól függne az indulás, hogy az ellenkező irányból visszaér-e időben a járat. Mert nem fog… A sofőrök között nincs rádiókapcsolat… senki nem tud semmit.

Azért, hogy legyen egy pozitív is, én ma a 10 órás busszal mentem Veszprémbe, időben jött, a városban 12.15-kor is időben jött a 4A is, visszafelé a 6-sal jöttem, szintén időben indult, Rátótra a 13.45-öst értem el, szintén időben indult, igaz voltak ott néhányan,akik az előtte levőre érkeztek, ami viszont kimaradt…

– Na, akkor első munkanapi tapasztalat: a Stadion 28-ból mentem volna a Valeóhoz a 07:04-kor induló 6-os busszal, azt követően a 8-asra szálltam volna át. Ez tök f@sza mondom, hiszen meg lehetett volna oldani ezt úgy, hogy simán megmarad a 34-es. No problem.

– 07:10-kor a 6-os busz még mindig sehol, hát nem jött, amivel akartam volna menni eredetileg. Jön a 07:14-es, de kb fél–3/4 órát kell várni a következő 8-asra. Köszi, hogy ennyire figyeltek az általatok kiírt menetrendre…..

Állítsák már vissza a 32-es, 34-es, 35-ös járatokat a gyárak felé! Miért olyan nagy kérés? Nagyon sok embert érint! Vagy talán kifizetik a napi plusz időt, amit utazással töltünk és amíg várunk 20 percet a buszra munka után?

Csak a sofőröket nem tájékoztatták arról, hogy hol vannak a megállók, hogy utasokat kell szállítani. Megtehetik, hogy egyszerűen nem állnak meg a várakozó utasnak?

50 perc alatt 3 darab 3-as busznak kellett volna jönnie, eddig egy sem ért ide a Tizenháromváros térre a Csererdő irányába.

A 7-esre át kell szállni, ha valaki a Cholnoky kis Spartól a Haszkovóra akar menni, mert a Lidlnél van az (ún. elvi) végállomása. A V-busz szerint nem kell átszállni, nem kell két jegy mert ugyanaz, mint a régi 7-es. A sofőr szerint pedig 2 jegy kell, és át kell szállni. Na most akkor??

Problémát jelent, hogy megszüntették a 34-es járatot. A munkahelyig eddig közvetlenül el lehetett jutni, már csak átszállással lehet, ennyivel megnövelve az utazási időt. Emiatt a délutános műszak után, éjjel a hotelnél kb. 20 percet kell várni az éjszakai járatra.

Mi, magyar emberek miért vagyunk ennyire arrogánsak, türelmetlenek? Minden kezdet nehéz, nemcsak itt, hanem máshol is az életben. Ami új és esetleg jobb lehet, kényelmesebb a számunkra, annak miért nem adunk lehetőséget, hogy lassan,csendben kiforrja magát? El kell nézni az esetleges apró hibákat, amik befolyásolhatják a kezdetet.

Az, hogy lerövidítik a menetidőt, papíron nagyon jól mutat, de a gyakorlatban nem fog megvalósulni, csak szembetűnőbbek lesznek a késések, csúszások. Ezt nem lehet csak az utak síkosságára fogni.

Az 1-es járat hibásan van kirakva a vasútállomáson. Két megálló van, a buszok nem abból a megállóból indulnak, ahol a menetrend ki van téve, hanem a másikból.

Várjuk a V-Busz Kft. válaszait!

Hozzászólások

hozzászólás