Hány ezren jönnek? Hol fognak parkolni? Lesz-e elég mobilvécé? Miért épp az ország legszebb pihenőparkjainak egyikében? Záporoztak a kérdések azon a lakossági fórumon, amelyre a Kolostorok és kertek Kft. ügyvezető igazgatója, Szabó Péter hívta meg a környék lakóit, hogy feltehessék kérdéseiket a Veszprémvölgyben április 1-jén megrendezendő Veszprém Sprint sportesemény részleteivel kapcsolatban.

A Spartan Race a világ legnépszerűbb akadályverseny sorozatainak egyike – tájékoztatta a megjelenteket Sisak Zsófia versenyigazgató. – Ezen belül a Sprint futamok a rövid távú, 5–9 kilométeres, természetes és mesterséges akadályokkal nehezített versenyeket jelentik. A hagyományoknak megfelelően gyermekeknek szóló Spartan Kids és jótékony célú Charity Spartan Sprint futamokat is hirdetnek, utóbbi nevezési díjaiból, várhatóan 4–7 millió forint közötti összeggel, a Kozmutza Flóra Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményt támogatják A terepfutók és az extrém sportok művelői izgalmas kihívásként tartják számon a Spartan Race-t. A Veszprém Sprintre 8000 nevezés érkezett, és csak azért nem több, mert a szervezők ott húzták meg a részvételi határt.

Nem is lenne ezzel baj, de amint a fórumon kiderült, a környék lakóinak kezd elegük lenni abból, hogy a Kolostorok és kertek területén tavasztól őszig egymást érik a rendezvények, felbolygatva a hétvégi nyugalmukat, megnehezítve a közlekedésüket. A Veszprém Sprintről pedig határozottan úgy vélekednek, hogy egy ilyen volumenű sportesemény nem a völgybe való. Aggódnak, hogy súlyos károkat szenved a környezet, és nem bíznak a helyreállításban. Szabó Péter elmondta: tavaly már kevesebb volt a rendezvény, és ez a jövőben is így marad, ám ahhoz, hogy a park fenntartható legyen, néhány programot mégis muszáj befogadniuk. Egy hölgy a pisztrángok védelmében emelt szót, amennyiben a pályának lesz vízi szakasza is. Ez a felvetés láthatóan váratlanul érte a versenyigazgatót, ígérte, hogy utánanéz, bár a vízügyi hatóságtól már megkapták az engedélyt.

Sisak Zsófia igyekezett megnyugtatni a kedélyeket. A 8000 sportoló mellett körülbelül 4000 kísérőre számítanak, beleértve a rendezőstábot, a mentőket, tűzoltókat, valamint a rendőröket és polgárőröket is, akik az érkezők eligazításában, a közlekedés irányításában segítenek. A völgybe várhatóan ellátogató veszprémiekkel együtt nagyjából tizenötezren mozognak majd a területen (az egyik hozzászóló szerint lesz az harmincezer is), de a versenyigazgató – korábbi szervezői tapasztalataira alapozva – úgy vélte, fölösleges az aggodalom, hiszen ez a tömeg nem egyszerre özönli el a festői Séd-partot. A versenyzőket 250-es csoportokban indítják, a pálya 70 százalékát a Gulya-dombon fogják teljesíteni, és csak a cél előtti finisben térnek vissza a völgybe. A területet lezárják a gépkocsiforgalom elől, csak az ott lakók, illetve a hozzájuk érkezők, a két szálloda dolgozói, vendégei, valamint a kis létszámú VIP-meghívott és az állatkert látogatói hajthatnak be, de utóbbiaknak inkább a felső állatkerti parkolót ajánlják. A rengeteg autó elhelyezésére egy ideiglenes parkolót alakítanak ki az Euronics Pápai úti épülete mögött lévő 15–20 hektáros legelőn. Innen öt-tíz perc sétával, a volt Kiskuti csárda melletti úton lehet elérni a rendezvényhelyszínt.

A völgybe várhatóan ellátogató veszprémiekkel együtt nagyjából tizenötezren mozognak majd a területen. Fotó: mapio.net

A völgybe várhatóan ellátogató veszprémiekkel együtt nagyjából tizenötezren mozognak majd a területen. Fotó: mapio.net

Elhangzott még, hogy az eredetileg egész hétvégére tervezett versenyt a lakókra való tekintettel szűkítették egynaposra. Igaz, emiatt nagyon korai lesz a kezdés, az első futamot pontosan reggel hétkor indítják. Szintén a lakók miatt mondtak le a zárókoncertről, a megengedett zajterhelésre vonatkozó helyi előírást pedig a nap során végig betartják (akadt, aki ebben kételkedett). Sötétedésre a rendezvény befejeződik – ígérte a versenyigazgató. Az pályát a verseny hetének hétfőjén kezdik kiépíteni, elhelyezik rajta az akadályokat, majd a program végeztével az egészet két nap alatt elbontják és elszállítják. Sisak Zsófia maga is veszprémi. Mint mondta, a szerződésben vállalt kötelezettségeken túl – ilyen például a kitaposott fű pótlása – számára ez plusz felelősséget jelent. Büszke rá, hogy a város egy ilyen rangos eseménynek ad helyet egy ilyen impozáns helyszínen, az általa jól ismert sportolók mentalitása pedig garancia rá, hogy a rendezvény a lakosság lehető legkisebb zavarásával fog lezajlani. Hangsúlyozta, hogy a nemzetközi figyelemmel kísért verseny a térség számára több százmilliós turisztikai bevételt jelent. A résztvevők és a látogatók élelmezéséről hat kitelepülő stand gondoskodik, az egyéb szükségleteikre gondolva 81 mobil illemhelyet telepítenek.

Egy kérdésre válaszolva elhangzott, hogy a szerződésen most végzik a „finomhangolásokat” – a lakosok felvetéseit is figyelembe véve. A szerződést Szabó Péter, Sisak Zsófia és a polgármester által ráruházott joggal a városüzemeltetési iroda vezetője, a fórumon ugyancsak megjelent Kovács Zoltán fogják aláírni. Azt többen furcsállták, hogy egy hónappal a rendezvény előtt, amikor már a regisztrációt is rég lezárták, hogyhogy nincs megkötött szerződés a város és a szervezők között. A városrész önkormányzati képviselője, Halmay György sem maradt neki szegezett kérdések nélkül. Többen nehezményezték, hogy a Veszprémvölgyi utca útburkolatának állapota kritikán aluli, takarítóautó legalább három éve nem járt arra, gondokat okoz a Dózsaváros csapadékvizének elvezetése. Egy hozzászóló arra kérte a képviselőt, érje el, hogy legalább erre a jeles alkalomra készülődve küldjék oda a söprőautót, mert bár a maga portája előtt mindenki feltakarít, az utca egésze attól még siralmas képet mutat. Az este végső konklúziója az volt, hogy a következő nagy rendezvénynél először kérdezzék meg az érintett lakosokat és csak az ő véleményük figyelembevételével álljanak neki a szervezésnek, vagy álljanak el tőle, de semmiképp se döntsenek a fejük fölött.

Hozzászólások

hozzászólás