A közösségi média botránykönyve címmel megjelent a veszprémi Klausz Melinda kilencedik könyve, amelynek a minap volt a bemutatója a Hangvillában.

A marketingeseknek, közösségi média marketingeseknek, rendezvényszervezőknek, cégeknek nem kell bemutatni Klausz Melindát, aki 2007 óta foglalkozik közösségi média marketinggel, egyetemek, konferenciák, tréningek rendszeres előadója, a kozossegi-media.com létrehozója. Munkatársaival eddig hatszor kapta meg a Magyar Marketing Szövetség KKV Marketing gyémánt díját, ötször a Turizmus Kft.-től, illetve a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségétől a #TSMA-t (Tourism Social Media Awards), idén pedig arany-díjat a KREATÍV Influ’ versenyen az Integrált Influencer Kampány kategóriában.

A közösségi média botránykönyve című új köyve arról szól, hogy hogyan kezeljük a konfliktusokat a digitális térben.

Mindegy mennyit hirdetünk a közösségi médiában, az a lényeg, hogy mennyien ajánlanak bennünket, ez pedig attól is függ, hogyan kezeljük az esetleges konfliktusokat ezeken a felületeken – emelte ki Klausz Melinda a könyvbemutatón, ahol sok konkrét esetet hozott fel a konfliktusok kezelésével kapcsolatban. – Több mint 70 százalékos a szájhagyomány útján terjedő reklám hatása és mindössze 30 százalékos a konkrét reklámé.

Melinda elmondta, hogy a fogyasztói vélemények, értékelések (hozzászólások a Facebookon ugyan kikapcsolhatók, de a Google Mapson nem, így a”hozzáértő” felhasználók mindenképpen tudni fognak a többi eszközhasználó véleményéről.

Az online felületeken szemvillanás alatt terjedhetnek a konfliktusok. Elég egy át nem gondolt gyors, vagy éppen egy megfelelő, de túl késői válasz és arra eszmélünk, hogy már a sajtó foglalkozik velünk, a vásárlók bojkottot hirdetnek, az árbevételünk pedig csökken.
Bár könnyű és gyors megoldásnak tűnhet a negatív hozzászólások törlése, bannolása, sajnos nem minden felületen tehetjük ezt meg, másrészt a mai felhasználók igencsak átlátják az oldalak működését és könnyűszerrel választhatnak egy számunkra fájóbb támadási formát.
– A konfliktusokat érdemes ezért körültekintően megoldani, a hozzászólásokra válaszolni – tette hozzá. – Ismerni kell a célcsoportot, a korosztályt, ha országhatárokon átívelő témáról, árueladásról van szó, akkor pedig az adott ország lakóinak szokásait.
A könyvben közel 150 esettanulmányon és számos feladaton keresztül ismerhetik meg az olvasók a kifejezetten a social media felületeken megjelenő vállalati, munkahelyi és magánéleti konfliktusok, problémák valamint panaszok típusait, megoldási és megelőzési módjait. A kötetben a trollok, az influencerek, a nyereményjáték-vadászok, az Instagram „fake-beszállítók” és az általuk okozott konfliktusok is helyet kapnak.

A könyv itt megrendelhető.

JÁTÉKUNK NYERTESEI

Pár hete játékot hirdettünk a Veszprém Kukac olvasói számára, mivel Klausz Melinda felajánlott nekünk két példányt A közösségi média botránykönyvéből. A könyv nyertesei Gulácsi Attila és Vékási Attila. Gratulálunk!

Hozzászólások

hozzászólás