A Veszprém Megyei Önkormányzat június 18-ai ülése bőven tartogatott meglepetéseket. Valószínű, hogy a megyére hét szűk esztendő vár a 2014 és 2020 közötti európai uniós ciklusban. A fejlesztéseket tekintve: közúti projektből mindössze két beruházás valósulhat meg, a vasúti fejlesztés esetében csökkentett műszaki tartalom várható, a kerékpárút-fejlesztésben pedig megfoghatatlan a jelenlegi fejlesztési irány.

Úgy tűnik, ezek alapján nem ez lesz a megye legsikeresebb ciklusa. Olyan fejlesztések kerültek tartaléklistára, mint a veszprémi elkerülő, a 8-as út Herend–Ajka közötti szakasza, a balatonaligai elkerülő rákötése az M7 autópályára. Mindössze két folyamatban lévő fejlesztés maradt a listán: a várpalotai elkerülő és a Pápa–Győr közötti útszakasz felújítása – bár kapacitásbővítés nélkül.

A vasúti közlekedés sem járt jobban. A korábban bejelentett Székesfehérvár–Boba vasútvonal-fejlesztés csökkentett műszaki tartalommal épül meg a bakonyi szakaszon. A tervezett 160 km/h sebességhez képest 100–120 km/h maximális sebességre tervezik a vasútvonalat. Jelenleg 80 km/h a maximális sebesség, így fejlesztésről csak mérsékelten beszélhetünk. A Veszprém–Győr között közlekedő bakonyi vasút fejlesztése kimarad a fejlesztések sorából, és 2020 előtt csak szinten tartó beruházások várhatóak.

A kerékpárosok tovább döcöghetnek a magyar tenger körül, legfeljebb a balatoni szakaszok már-már kritikus részei kaphatnak új burkolatot, és az alacsonyabb forgalmú Balaton-felvidéki főutakra terelik a kerékpáros forgalom egy részét „turisztikai okokból”.

Dr. Navracsics Tibor, a város előző országgyűlési képviselője korábban azt mondta, hogy a fejlődő 8-as út a záloga annak, hogy a megye csatlakozhasson a fejlődést, innovációt jelentő nyugati térségekhez. A fejlesztések hiánya azonban továbbra is az ország „zsákutcájának” őrzi meg Veszprém megyét, a megyeközpontot pedig elzárja az átmenő forgalomtól.

tye

Hozzászólások

hozzászólás