A csapból is a Black Friday folyik. Van pár dolog, amit nem árt tudni erről a jól hangzó maszlagról. A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete összefoglalója a legközelebbi fekete péntek, november 23-a előtt.
A Black Friday nem jogi kategória, nincs szabályozva(‼️), hogy mikor, milyen akcióra lehet rásütni ezt a nevet, ezért semmi sem garantálja, hogy tényleg jól jársz, ha ilyenkor vásárolsz!
Többéves tapasztalatunk, hogy rengeteg akciós hirdetés vagy reklám megtévesztő lehet, a 60–80 százalékos leárazások valójában csak virtuálisak, rövid ideig mesterségesen magasan tartott árakból adnak engedményt.
HYPE – így mondják angolul, ha valamit orrba-szájba reklámoznak. A cégek százmilliókat költenek azért, hogy a fogyasztókban kialakuljon a meggyőződés: ilyenkor KELL vásárolni. Valójában semmi sem garantálja, hogy tényleg jobb ár/érték arányú vásárlásokra kerül sor a fekete pénteken.
Szintén többéves tapasztalatunk, hogy az ilyen akciók során tömegesen jelentkeznek a fogyasztói jogsértések, elsősorban az árukészlettel kapcsolatos téves tájékoztatásból, vagy a téves kiszállításból, esetleg téves árfeltüntetésből következően.
Mivel a Black Friday egy szimpla marketingfogás, mi a magunk részéről köszönjük, kimaradunk belőle. Nem állítjuk, hogy nincsenek jó akciók! Ugyanakkor azt javasoljuk, hogy bármilyen extra/giga/mega akcióval is találkozol, mindig a termék ár/érték arányára koncentrálj! Használd az internetet, nézz utána több helyen az adott terméknek, és ha webáruházból vásárolsz, nézd meg, hogy milyen cég áll a háttérben! Ha kétséged, kérdésed van, keress minket, segítünk!
(Forrás: Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete Facebook-oldala)