Olvasónk arról számolt be, hogy szerdán reggel fél nyolckor kimaradt a Veszprém Vas-műszaki megállóhelynél a Veszprém–Fűzfőgyártelep között menetrend szerint közlekedő autóbuszjárat. Mivel ezen a vonalon naponta több százan utaznak, közülük sokan éppen a kora reggeli órákban, például iskolába vagy munkába sietve, sokan jelentős késéssel érkeztek a munkahelyükre, iskolájukba.

Olvasónk gyermeke a fűzfői Öveges József Gimnázium tanulója, és több diáktársával együtt nem ért be az első órára, aminek valószínűleg – önhibájukon kívül – igazolatlan óra lesz a következménye. De nem is ezt sérelmezte legfőképpen, mert tisztában van azzal, hogy a közlekedésben bármikor bármi megtörténhet, számára az volt a legbosszantóbb, hogy a Volán-társaságnál a megadott telefonszámokon csak hosszas várakozás után sikerült ügyintézővel beszélnie, ráadásul tőle semmiféle segítséget, magyarázatot nem kapott.

Az üggyel kapcsolatban mi is felhívtuk az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK) Zrt. veszprémi forgalmi irodáját, ahol először azt a felvilágosítást kaptuk, hogy a kérdéses járat műszaki hiba miatt nem tudott elindulni, és amennyiben ez valamelyik utasnak munkahelyi, iskolai problémát okozott volna, azt a Volán-társaság hivatalosan írásban is igazolja. Mindezért csak be kell fáradni a pórul járt utasoknak a buszpályaudvaron található forgalmi irodába.

Az ügy itt akár happy enddel is végződhetett volna, ám alig fél óra múlva kiderült, hogy a Volán nemhogy ilyen jellegű, de semmilyen igazolást nem ad ki. Újabb telefonos megkeresésre az ügyintéző közölte, hogy a járat tulajdonképpen nem maradt ki, csak műszaki hiba miatt késett, és a Volán-társaság fél órán belül elindította a mentesítő járatát. Így a mentesítő járat – igaz, jelentős késéssel – mégis megérkezett a Vas-műszaki megállóhelyhez. Arról nem a társaság tehet, hogy az utasok nem szálltak fel rá.

Ha már vitatkoztunk, megjegyeztük, hogy a reggeli csúcsforgalomban gyakorta három autóbusz is áll egymás mögött a megállóban, és nincs rajtuk feltüntetve, mi az úti céljuk. Ráadásul itt a reggeli órákban 40–50 ember is várakozhat, ugyanis a Várpalota, Fehérvár, Budapest, Zirc, Győr, Szekszárd felé közlekedő buszok is megállnak itt. Azt a választ kaptuk, hogy ez nem a társaság hibája, minden ilyen esetben az utas kötelessége a gépkocsivezetőtől érdeklődni, merre megy a busz.

Akkor hogyan is? Reggel többtucatnyi ember loholjon azon a 20 méteren egymást taposva, busztól buszig, hogy interjút készítsen a gépkocsivezetővel?

Megjegyzem, érzésem szerint elegánsabb lett volna egy szolgáltatótól, még ha ez a szolgáltató éppen a Volán is, a szinte semmibe sem kerülő igazolás kiállítása, mintsem kioktató módon kommunikálni egy ilyen szerencsétlen esetet. Az eljárás sokunknak ismerős az olyan cégektől, amelyek visszaélnek a monopolhelyzetükkel.

Hozzászólások

hozzászólás