A Boehringer Ingelheim bejelentette Védd a szívedet – 14 napos diabétesz kihívás elnevezésű kampányát, mely arra szeretne ösztönözni mindenkit, hogy minden nap változtasson egy kicsit az életmódján és ezekkel az apró változtatásokkal próbálja megelőzni a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását, egyúttal szívét is védje.

A kampány célja, hogy tudatosítsa az emberekben a diabétesz, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedések közötti összefüggést, amely a 2-es típusú cukorbetegség leggyakoribb szövődménye, de azt is szeretnék tudatosítani, hogy mindig van lehetőség a kockázatok csökkentésére. A kampány a Boehringer Ingelheim Facebook-oldalán követhető.

Több mint 425 millió cukorbeteg él világszerte, és az esetek 90 százalékában 2-es típusú cukorbetegségről van szó. A szív- és érrendszeri megbetegedés a diabétesz súlyos szövődménye, amely szívrohamot vagy stroke-ot okozhat. A 2-es típusú diabéteszben szenvedőknél 2–4-szer nagyobb valószínűséggel alakul ki szív- és érrendszeri megbetegedés, mint a nem cukorbetegek esetében. Ez azt jelenti, hogy a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedőknek kiemelkedően fontos, hogy különösen nagy figyelmet fordítsanak szívük védelmére.

Ugyanakkor jó hír, hogy számtalan módon csökkenthető a szív- és érrendszeri megbetegedés kockázata – ezekre hívja fel a figyelmet a 14 napos Diabétesz Kihívás.

A 2-es típusú diabétesz és a szív- és érrendszeri megbetegedés megelőzése lehetséges a megfelelő életmód kialakításával és ennek fenntartásával. Szeretnénk ezért egy könnyedén teljesíthető játékos kihívás elé állítani az embereket és arra ösztönözni őket, hogy változtassanak életmódjukon és szokásaikon az elkövetkezendő 14 napban, mert a diabétesz megelőzése és kezelése nem egynapos feladat – foglalta össze Kasznár Zsolt, a Boehringer Ingelheim Magyarországi Fióktelepének kommunikációs vezetője. – Reméljük, hogy a kampány segít megértetni a téma fontosságát, és arra bátorít mindenkit, hogy vegyen részt a kihívásban, tegye meg az első lépéseket!

Szeretné megvédeni a szívét? Vegyen részt a 14 napos kihívásban!

1. nap: Napozzon! – Sétáljon egy kicsit a parkban délutánonként, és töltődjön fel napfénnyel.

2. nap: Aludjon eleget! – Feküdjön le korán, és törekedjen arra, hogy legalább 7 órát aludjon.

3. nap: Főzzön otthon! – Csökkentse az elviteles és a készételek arányát, inkább főzzön otthon friss és egészséges alapanyagokból.

4. nap: Nassoljon egészségesen! – Cserélje le az egészségtelen nasikat gyümölcsre és zöldségre.

5. nap: Enyhítse a stresszt és a szorongást! – Tegyen valami olyat, ami megnyugtatja.

6. nap: Fogyasszon dióféléket! – Egyen meg például néhány szem diót és mogyorót.

7. nap: Mérsékelje az alkoholfogyasztást! – Mondjon le a sörről, válasszon alacsony kalóriatartalmú italt.

8. nap: Mozogjon! – Tegyen egy 30 perces gyors sétát.

9. nap: Figyeljen arra, hogy mit iszik! – Cserélje le kedvenc édes üdítőitalát ásványvízre vagy csapvízre.

10. nap: Tervezze meg fogyását! – Állítson össze étkezési tervet azzal a céllal, hogy a következő 2 hétben 1 kilót fogyjon.

11. nap: Vezessen naplót! – Vezessen naplót a súlya alakulásáról és az adott napon végzett fizikai tevékenységeiről.

12. nap: Mérje meg koleszterinszintjét! – Kérjen időpontot koleszterintszint-mérésre.

13. nap: Szokjon le a dohányzásról! – Határozza el, hogy ma leteszi a cigarettát.

14. nap: Mérje meg a vérnyomását! – Mérje meg a vérnyomását, és határozza el, hogy ezentúl rendszeresen mérni fogja.

INFOGRAFIKA_14 NAPOS DIABÉTESZ KIHÍVÁS_0709-p1

Hozzászólások

hozzászólás