Miközben kétségbeesett szülők és kialvatlan tanárok próbálnak megbirkózni a rájuk szakadt feladatokkal, Maruzsa Zoltán azt nyilatkozta, hogy a digitális munkarend kiválóan működik, mindenki maradéktalanul boldog, a NAT-ot pedig már csak azért sem kell visszavonni, mert a tanároknak most bőven lesz idejük a bevezetéssel kapcsolatos feladatokra.

A Civil Közoktatási Platform petíciót indított annak érdekében, hogy az oktatásirányításnak ebben a nehéz helyzetben más országok gyakorlatával megegyezően ne a tanórai haladás és a korábban kitűzött tanári feladatok maradéktalan elvégzése, a tanárok ellenőrzését biztosító adminisztráció legyen az elsődleges! Az oktatási vezetés intézkedéseivel azt segítse elő, hogy a tanárok, a gyerekek és a szülők egészségben és lelki sérülések nélkül vészeljék át a járvány nehéz időszakát!

A petíció szövege alább olvasható:

Miközben kétségbeesett szülők és kialvatlan tanárok próbálnak megbirkózni a rájuk szakadt feladatokkal, Maruzsa Zoltán azt nyilatkozta, hogy a digitális munkarend kiválóan működik, mindenki maradéktalanul boldog, a NAT-ot pedig már csak azért sem kell visszavonni, mert a tanároknak most bőven lesz idejük a bevezetéssel kapcsolatos feladatokra.

Követeljük, hogy ebben a nehéz helyzetben más országok gyakorlatával megegyezően ne a tanórai haladás és a korábban kitűzött tanári feladatok maradéktalan elvégzése, a tanárok ellenőrzését biztosító adminisztráció legyen az elsődleges! Az oktatási vezetés intézkedéseivel azt segítse elő, hogy a tanárok, a gyerekek és a szülők egészségben és lelki sérülések nélkül vészeljék át a járvány nehéz időszakát!

A sikerpropaganda, a problémák elbagatellizálása helyett segítséget követelünk a tanároknak és a szülőknek! Ne Czunyinénak, hanem a végkimerüléshez közeledő tanároknak, szülőknek, önkéntes segítőknek mondjon köszönetet az országgyűlés!

Követeljük a helyi tantervek felfüggesztésével a tanárok felszabadítását, hogy mindenki kreatívan, a helyzethez, a gyerekek és a szülők szükségleteihez illeszkedően láthassa el a feladatát! A pedagógusok részéről most arra van szükség, hogy megnyugtassák a gyerekeket, és olyan feladatokkal lássák el őket, ami örömteli és leköti a figyelmüket.

Követeljük minden halasztható feladat elhalasztását! Az átálláson túl ne legyenek olyan kötelező teendők, amelyekhez a tantestületek egészének együtt kellene dolgoznia!

Ne vezessék be NAT-ot – az iskoláknak, a tanároknak most nem a pedagógiai programok átdolgozásával kell foglalkozniuk!

Ne vezessék be a szakképzési reform minden elemét! – az iskoláknak, a tanároknak most nem a szakmai programok átdolgozásával kell foglalkozniuk!

Ne kérjenek új alternatív tanterveket! – az iskoláknak, a tanároknak, a minisztérium illetékeseinek most nem ezek elkészítésével és jóváhagyásával kell foglalkozniuk!

Követeljük a helyzethez igazodva a tanügyigazgatási szabályok, támogató intézkedések meghozatalát!

Követeljük, hogy az intézkedések meghatározásába vonják be a pedagógiai, szülői és diák érdekvédelmi és szakmai szervezeteket!

Követeljük, hogy a tankerületek, a szakképzési centrumok ne támasszanak irreális elvárásokat a tanárokkal – és ennek következtében a tanulókkal, valamint a tanári elvárások feltételeit biztosító szülőkkel – szemben a tanterv, az előrehaladás teljesítése és munkájuk dokumentálása érdekében!

Legalább ebben a helyzetben elvárjuk, hogy a kormányzat mutasson empátiát azokkal szemben, akiket az intézkedései érintenek! Ahelyett, hogy a meglévő szabályozáshoz, elképzelésekhez ragaszkodna, hozza meg a fent jelzett, a terheket csökkentő és a „frontvonalban levőket” támogató intézkedéseket!

A petíció itt írható alá.

 

Hozzászólások

hozzászólás