Jelentős átalakítás előtt áll Veszprém tömegközlekedése. Az elmúlt hetekben az utazók már tapasztalhatták az előkészítés alatt lévő intermodális pályaudvar (közösségi közlekedési csomópont) megvalósíthatóságára kiírt pályázat miatt szorgoskodó – többségükben diák – kérdezőbiztosok, utasszámlálók tevékenységét.

A készülő anyagról szavaz a képviselő-testület július 30-án, és sikeres pályázat esetén jelentősen átalakul a város tömegközlekedése.

A beruházás előkészítési szakaszában hatástanulmány készül a jelenlegi buszpályaudvar kitelepítésének lehetőségeiről, majd előkészítik a pályaudvar áttelepítését a város szélére. Egy nagy parkoló jönne létre a vasútállomás környékén, és a távolsági buszok végállomása is itt lenne. Egyes vélemények szerint a tetemes költségű beruházás a városlakókat a vasút használatára ösztönzi majd. A vasútállomás ugyanis a város szélén található, közel három kilométerre a városközponttól. Valós probléma, hogy az autóbusz-pályaudvar forgalma hatalmas, és kérdéses, hogy a jövőben miként fog változni. A környékről beutazókat az is aggaszthatja, hogy az eddig főként gyalogszerrel megközelíthető célpontokat már csak helyi tömegközlekedéssel, bérletvásárlás mellett érik majd el.

Amennyiben a környékbeli településekről továbbra is a belváros érintésével közlekedtetik a buszokat, túl sok értelme nem lesz az új csomópontnak. A napokban olvashattuk, napirenden van a MÁV és a Volán összehangolása, a cél az, hogy kizárják a párhuzamos közlekedést, a két társaság ne riválisa, hanem kiegészítője legyen egymásnak. A cél nemes, de mi, utazók, vajon jól járunk-e?

Hozzászólások

hozzászólás